عرصه بر صیادان غیرمجاز در آبهای هندیجان تنگ می شود

مدیرکل شیلات خوزستان : باهمکاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی اجازه فعالیت به صیادان غیر مجاز نمی دهیم .

به گزارش خبرگزاری خورنا در پی گلایه مندی صیادان هندیجانی از صید غیر مجاز  لنگری و ترال در این منطقه مدیر کل شیلات خوزستان گفت : برای جلوگیری از فعالیت صیادان غیرمجاز در آبهای خلیج فارس از نیروهای نظامی و انتظامی کمک می گیریم .

فتح الله ابوعلی افزود : سودجویان با صید غیرمجاز با روشهای غیرقانونی به ویژه در زمان ممنوعیت صید در برخی مناطق دریایی ، مشکلات زیادی برای صیادان و مجموعه شیلات خوزستان ایجاده کرده اند .

وی با اشاره به پیگیری های مستمر برای رفع این مشکلات گفت : حجم بسیار بالای تخلفات صیادی مانع نتیجه گیری سریع برای جلوگیری از صید غیرمجاز شده است .

ابوعلی با توجه به مشکلات مختلف صیادان از جمله صید لنگری در صیدگاههای استان گفت: قرار است به منظور پیگیری این مشکلات جلسه‌ای باهماهنگی معاون امنیتی انتظامی استانداری برگزار خواهد شد همچنین در جلسه‌ای با حضور نهادهای نظامی ، انتظامی و مرزبانی مقرر شد ضمن تجهیز یگان حراست در این منطقه با متخلفان صید غیرمجاز برخورد جدی تری  شود .

مدیرکل شیلات خوزستان همچنین با اشاره به دستگیری بیش از ۳۰ صیاد غیرمجاز در روز‌های گذشته افزود: امسال با برنامه‌ ای هدفمند با صیادان صید غیر مجاز لنگری برخورد خواهد شد .

بیشتر بخوانید : صید غیرمجاز ، نان صیادان هندیجانی را آجر کرده است
گفتنی است ، صید لنگری و ترال از جمله موارد ممنوعه صیادی در قوانین شیلات است زیرا آسیب جدی به اکوسیستم دریایی وارد می کند، همچنین اینگونه صید موجب خسارات جبران ناپذیر برای صیادان این منطقه شده است .

بیش از ۷۰۰شناور قایق و لنج در۲ بندر سجافی و بحرکان شهرستان هندیجان وجود دارد./صدا وسیما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *