در ١٢ ماهه سال ٩٩ محقق شد‌؛

تردد ایمن و بدون سانحه بیش از ١٣٠٠ فروند کشتی در بندرامام خمینی(ره)

به دنبال تردد بیش از 1300 فروند کشتی به اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) و صنایع همجوار در دوازده ماه سال ٩٩ ، ۵۷۴ فروند کشتی حامل کالای خطرناک نیزدر شرایط کاملا ایمن و بدون خطر در مجتمع بندری امام خمینی(ره) راهنمایی، پهلودهی و جداسازی شدند.

خورنا| هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه از مجموع ۱۳۲۰ فروند کشتی ورودی، ۱۴۱ فروند حامل فرآورده‌های نفتی و مایعات خوراکی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) بودند، بیان داشت: ۲۵۲ فروند انواع کشتی حامل میعانات گازی، موادشیمیایی و پتروشیمی به تأسیسات همجوار و تعداد ۱۸۱ فروند تانکر به اسکله‌های بندرصادراتی ماهشهر نیز تردد داشتند.
دریس در ادامه افزود: راهنمایی، کنترل، پهلودهی و جداسازی این تعداد کشتی با تلاش راهنمایان مجرب و نیروهای عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی(VTS) و خدمات یدکشی صورت گرفته که در مجموع برای بیش از ۱۳۰۰ فروند کشتی با صرف بیش از ۱۵ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این حجم از عملیات بدون هرگونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها، ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های متردد نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین افزود: بیش از ۲۰ درصد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری نیز از نوع کشتی‌های تانکر،گازی و شیمیایی بوده‌اند.
دریس در تشریح علل این موفقیت ها ابراز داشت: وجود برنامه‌ریزی عملیاتی، بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی کشتی های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالاهای نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.
یادآور می شود مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله با آبخور متوسط ۱۳ متر سالانه پذیرای بیش از یک هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالاهای اساسی و محموله های خطرناک است.