استاندار خوزستان خبر داد:

ساعات اداری در خوزستان تغییر نمی‌کند/ پیشنهاد تردد آزاد در شب های احیا

استاندار خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ساعت اداری در استان ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است که با قانون ۴۴ ساعت در هفته مغایرت دارد اما به دلیل شرایط کرونایی این ساعت اداری را تغییر ندادم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه ۲۸ فرودین ۱۴۰۰ در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: فرمانداران نماینده نظام و حاکمیت هستند و برای مدیریت شیوع کرونا باید با مسئولان عالی شهرستان تعامل داشته باشند.

وی افزود: البته اختلاف نظر و سلیقه همیشه بین افراد وجود دارد اما این اختلاف نظرها نباید به سطح رسانه ها کشیده شود چرا که موجب ناهماهنگی در امر مبارزه با این اپیدمی میشود و لازم است مسئولان از تشتت آرا پرهیز نمایند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در مواقع بروز اختلاف نظر مسائل باید در چهارچوب های خود حل و فصل شوند و در صورتی که امکان رسیدن به تفاهم و توجیه شدن طرفین نباشد فرمانداران مساله را با من در میان بگذارند.

سلیمانی بیان کرد: برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به انسجام و هماهنگی و تقسیم کار میان همه دستگاه ها داریم و به همین دلیل بایست تعامل مبنای کار همه ما باشد با این وجود هر مسئولی باید مطابق با شرح وظایف خود عمل نماید و از تداخل وظایف خودداری شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروتکل ها خاطرنشان کرد: وقتی بازار تعطیل باشد این موضوع که خطر و شیوع گسترده وجود دارد میان عموم مردم جا می افتد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص کارکنان ادارات مطابق دستورالعمل اعلام شده شهرهای قرمز تا یک سوم، شهرهای نارنجی تا یک دوم و شهرهای زرد تا دوسوم در محل کار حاضر شوند و وقتی قید “تا” به کار رفته دستگاه ها می توانند با ظرفیت کمتری از این رقم از کارکنان حاضر در محل کار برای اداره امور بهره ببرند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در شهرهای قرمز دستگاه هایی که ضروری نیستند تا ده درصد کارکنان حضور داشته باشند و در صورتی که مدیر سازمانی تشخیص دهد به جز نیروهای حراست و نگهبانی آن سازمان تعطیل شود.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر ساعت اداری در استان ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است که با قانون ۴۴ ساعت در هفته مغایرت دارد اما به دلیل شرایط کرونایی ساعت اداری را تغییر ندادم.

وی در پایان بیان کرد: در ارتباط با ماه مبارک رمضان تا هفته آینده وضعیت پروتکل‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مشخص می‌شود اما پیشنهاد شده در شب های احیا تردد شبانه آزاد و مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار شود گرچه این موارد هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.