حبیب آقاجری: شهرک طالقانی بندر ماهشهر از سیستم فاضلاب محروم است/ آب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از نظر کیفی و کمی مشکل دارد

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در نشست بررسی مشکلات حوزه انتخابیه گفت: آب شرب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) مشکلات کمی و کیفی دارد و آب شرب به میزان کافی در بندر ماهشهر توزیع نمی شود.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری در خصوص نشست بررسی مشکلات بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: آب شرب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، مشکلات کمی و کیفی دارد. اگر طبق گفته سازمان آب و برق خوزستان، آب شرب به میزان کافی در این شهرستان توزیع می‌شود، چرا بیشتر مناطق این شهرستان با مشکل کمبود آب شرب روبه رو هستند.

وی درباره راه اندازی تصفیه خانه ناحیه صنعتی بندر ماهشهر که قبلا ۲ میلیارد بودجه در شورای راهبردی برای تکمیل و راه اندازی آن تخصیص داده شده بود، عنوان کرد: ۱/۳ میلیارد از این مبلغ تامین شده و ۷۰۰ میلیون تومان باقی مانده بود که در این نشست مقرر شد این مبلغ از سوی شورای راهبردی پرداخت شود تا ظرف یک ماه، این تصفیه خانه وارد مدار شده و کیفیت آب شهرستان بهبود پیدا کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست، مشارکت صنایع پتروشیمی در تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندر ماهشهر بود تا به این طریق، حجم آب وارد شده به شهرستان بیشتر برای مصارف مردم استفاده شود.

آقاجری افزود: همچنین پیشنهادی در خصوص شیرین سازی آب دریا مطرح شد که به واسطه آن، صنایع پتروشیمی با شیرین سازی آب دریا بخشی از نیاز خود را برطرف کنند که در رابطه با این دو پیشنهاد، مقرر شد نشستی با حضور مسئولین استانی و صنایع پتروشیمی در آینده برگزار شده و این موضوع بررسی شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: شهرک طالقانی در شهرستان بندر ماهشهر با ۳۰ هزار نفر جمعیت هنوز از سیستم فاضلاب محروم است و فاضلاب این منطقه از طریق یک کانال روباز وارد بندر ماهشهر می‌شود که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

آقاجری خاطرنشان کرد: برای حل معضل فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به ترتیب ۱۵۰ و ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم با کمک استاندار خوزستان این مبلغ را تا دو برابر افزایش دهیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیادان در شهرستان های بندر ماهشهر، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند، بیان کرد: در گذشته صیادان این منطقه مجبور بودند از قایق‌ها و یا لنج‌هایی با قدرت موتوری ۴۸ اسب بخار استفاده کنند که اکنون به دلایلی از جمله کمبود آبزی در صیدگاه‌های کنار ساحل، باید در اعماق دریا صید کنند و برای این کار نیاز به موتور با قدرت ۷۵ اسب بخار دارند که خواستار حل این مشکل از سوی استانداری خوزستان هستیم.

آقاجری با اشاره به وضعیت نامناسب راه های روستایی حوزه انتخابیه اظهار کرد: قبلا با پیگیری هایی که انجام دادیم، از طریق وزارت نفت، اعتباراتی تخصیص داده شده و پیگیر این موضوع هستیم تا با کمک استانداری خوزستان برای بهسازی این جاده ها، اعتباراتی تخصیص داده شود.

وی در پایان با اشاره به غیر فعال شدن مسیر راه‌آهن بندر ماهشهر به تهران و مشهد افزود: متاسفانه قطار بندر ماهشهر – تهران – مشهد دیگر در این شهرستان فعال نیست. این در حالی است که مردم شهرستان‌های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان از طریق ایستگاه راه‌آهن بندر ماهشهر، از این قطار استفاده می‌کردند که خواستار راه اندازی مجدد این خط هستیم.

همچنین در این نشست مقرر شد به جهت بررسی دقیق مشکلات حوزه انتخابیه، در روزهای آینده، جلسه مجزایی برای بررسی مشکلات شهرستان های امیدیه و هندیجان برگزار شود.