مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

معلمان نمونه استان خوزستان در هفته معلم تجلیل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: در هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲۲ معلم نمونه استان در زمینه جلوه‌های ویژه معلمی، ۹۵ معلم توانمند و تلاشگر استانی، ۴۵۱ معلم توانمند و تلاشگر منطقه‌ای و ۳۴۴ معلم با فداکاریهای ویژه تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز کورش مودت امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بحث تجلیل از معلمان نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه عمل آموزش ابتدایی کودکان بازمانده از تحصیل و دوره پیش دبستانی و نیز بحث پالایش اسمی بیسوادان و درخواست برای اجرای آزمونها و نرخ صدور گواهینامه‌های پایان تحصیلی از جمله چهار دستورکاری بود که مطرح شدند و مصوبات خوبی نیز در این زمینه‌ها به تصویب رسید.

وی از برگزاری مراسم تقدیر از ۱۲۲ معلم نمونه استان در زمینه جلوه‌های ویژه معلمی در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و افزود: همچنین از ۹۵ معلم توانمند و تلاشگر استانی، ۴۵۱ معلم توانمند و تلاشگر منطقه‌ای و ۳۴۴ معلم با فداکاریهای ویژه نیز در این ایام به صورت ویدئو کنفرانس با اهدا لوح تقدیر و هدایای مالی تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بحث پیش دبستانی‌های استان نیز در این جلسه مصوب شد که هزینه‌ها براساس نرخ مصوب ضریب محرومیت شش، هفت، هشت و ۹ محاسبه شود.

مودت ادامه داد: همچنین در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل نیز تصمیم گرفته شد که از محل اعتبارات معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار کمک‌هایی به آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در سطح کشور عملکرد بسیار خوبی در زمینه مبارزه با بیسوادی داشته است اظهار کرد: از آنجایی که هنوز یکسری مشکلاتی در بحث پایش اسمی افراد بیسواد استان وجود دارد لذا در این جلسه مصوب شد که ثبت احوال، مخابرات، شهرداری‌ها، صدا و سیما و سایر دستگاهها در این زمینه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان عنوان کرد: در رابطه با برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه دوازدهم، نهم، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و کنکور نیز استاندار خوزستان در این جلسه دستور داد که در صورت تایید ستاد ملی کرونا با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان برگزار شوند.