به دستور استاندار خوزستان انجام شد:

راه اندازی ۳ قرارگاه محرومیت زدایی، مسکن و طرح های آب و فاضلاب در خوزستان

به دستور استاندار خوزستان سه قرارگاه‌ محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب در استان راه اندازی و فعال شد.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی دشتکی در نشستی که عصر امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ پیرامون تعیین کمیته های مختلف این سه قرارگاه و تقسیم وظایف دستگاه های اجرایی در استانداری خوزستان برگزار شد توضیح داد: هدف از تشکیل قرارگاه‌ها، احیای روحیه کار جهادی است تا با ارائه خدمات خوب رضایت خدا و خلق خدا را جلب نماییم.

وی افزود: در اجرای پروژه های عمرانی حذف بروکراسی زائد ادارات باید در دستور کار این قرارگاه ها باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: پیگیری هایی برای جذب باقی‌مانده اعتبار ۵۰ میلیون یورویی پروژه شبکه فاضلاب اهواز از صندوق توسعه ملی انجام شده تا ابلاغ آن که حدود یک هزار میلیارد تومان بود، به بانک مرکزی اعلام شود؛ این کار، یک کار جهادی بود اما برای انجام این پروژه هنوز با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد نشده است.

سلیمانی عنوان کرد: امسال خوزستان برای بحث مناطق محروم حدود یک هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که اگر حتی تخصیص ۵۰ درصدی داده شود می‌توانیم پروژه‌هایی که با اعتباری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان در استان تکمیل می‌شوند را به اتمام برسانیم که به این کار، کار جهادی می‌گویند.

وی در پایان با اشاره به بحث آبگرفتگی بندرامام خمینی گفت: قرار است که ۵ هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته شود و این کار باید به صورت انقلابی انجام شود و به سرعت به اتمام برسد.

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: با بررسی برخی از مسائل در حوزه زیرساخت‌ها، مسائل مرتبط با حوزه آب، فاضلاب و آب‌های سطحی و همچنین بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده، حاشیه‌نشینی و مشکلات مناطق کمتر برخوردار شهری و روستایی، استاندار خوزستان تصمیم گرفت که سه قرارگاه برای حل این مشکلات تشکیل شود.

وی افزود: در ماه اخیر، جلسات کمیته‌های این سه قرارگاه شامل قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان، برگزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی از این قرارگاه‌ها مربوط به آب و فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است. قرارگاه دیگر مربوط به تولید مسکن و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده است و قرارگاه دیگر نیز مربوط به حل مشکلات حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی است.

عبیات تصریح کرد: دلیل تشکیل این قرارگاه‌ها این است که بعضا توقف‌های غیرضروری در دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به وجود می‌آید و قرارگاه وظیفه پیگیری و حل این مشکلات را به عهده دارد. این قرارگاه‌ها می‌توانند مشکلات و بروکراسی‌هایی که در دستگاه‌ها وجود دارند را حل کنند و به اجرای سریع طرح‌ها کمک کنند.

وی افزود: تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها از دیگر وظایف این قرارگاه‌ها است. این قرارگاه‌ها پیگیر مشکلات اساسی و اولویت‌دار خواهند بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان یادآوری کرد: اکنون که وارد فصل گرما شده‌ایم مشکلات خوزستان در بحث آب آشامیدنی و شبکه دفع آب‌های سطحی همچنان به قوت خود باقی است.