از کمبود اکسیژن در بیمارستان شهدای ایذه تا افزایش مرگ و میر کرونایی

خورنا_ مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه عنوان کرد: تا قبل از بحران کرونا آمار بیماران بستری در ایذه ۳۰ نفر بود و اکنون به ۶۵ بیمار رسیده است و با افزایش آمار مرگ‌و‌میر در فروردین هم مواجه هستیم.

اکنون با کمک وزارت بهداشت و دستور مستقیم وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به ۳دستگاه رسیده است.

در روزهای بحرانی افزایش آمار ابتلا در تمام کشور بحث کمبود اکسیژن مطرح است و ایذه هم از این قاعده مستثنی نیست.

تنها یک مرکز ۱۶ ساعته هم در ایذه فعال بود که تعداد آن را به ۲ مرکز افزایش خواهیم داد و با اضافه‌شدن یکی از مراکز خدمات بهداشتی درمانی، خدمات‌رسانی بیشتری به مراجعان برای تست و تشخیص سریع موارد مثبت صورت خواهد گرفت.

پذیرش بیماران کرونایی مانع خاصی ندارد و مردم باید بدانند که در مراجعه به مراکز درمانی، تمام مراقبت‌های لازم و موردنیاز در مورد آنها بدون هزینه صورت می‌گیرد و نیازی به شیوه‌های درمانی متفاوت و پرداخت هزینه‌های اضافه نیست.

با توجه به استقرار مراکز درمانی و بهداشتی و خانه‌های بهداشتی، کمبود خدمات‌رسانی به روستاها را به هیچ‌وجه تایید نمی‌کنیم اما مدعی بهبود وضعیت در کل شهرستان نیستیم.

موج سینوسی و وضعیت بسیار شکننده‌ای داریم که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت نگیرد، کنترل آن سخت‌تر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خوزستان نیز عنوان کرد:مشکلات دستگاه اکسیژن در شهرستان ایذه هم برطرف و اقداماتی برای تجهیز خدمات در این شهرستان صورت گرفته است.

ایذه اکنون از شیب صعودی ابتلا خارج شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا چند روز آینده از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.

انتهای پیام/