سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر: تعلل بهداشت و درمان صنعت نفت بندر ماهشهر در راه‌اندازی مرکز تست PCR قابل قبول نیست/ در بندر ماهشهر هم‌زمان با اعلام ستاد کرونا  محدودیت‌های ۱۰ روزه اعلام می‌کنم

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: تعلل و عدم همکاری مطلوب بهداشت و درمان صنعت نفت در راه‌اندازی مرکز تست PCR شهرستان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری خورنا، فریدون بندری در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: با توجه به آمارهای بسیار نگران کننده‌ای که در پیک چهارم شاهد هستیم، محدودیت‌های ۱۰ روزه از همین لحظه در بندر ماهشهر به طور جدی اجرایی می‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط باید بر نحوه اعمال محدودیت‌ها به طور دقیق نظارت کنند.

وی افزود: ادارات دولتی باید مراجعه کنندگان خود را به طور دقیق پایش کنند و اگر در اداره‌ای ازدحام به وجود آمد، مدیران آن اداره برای کمک و اعمال بهتر نظارت‌های بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری هماهنگ باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، خرید مایحتاج توسط مردم افزایش بیشتری خواهد یافت. علاوه بر محدودیت‌های کلی که در مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار اعمال می‌شود، در گروه‌های یک نیز باید نظارت دقیق انجام شود و اداره صمت و اتاق اصناف، باید تیم‌های نظارتی خود را افزایش دهند.

بندری با انتقاد از وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در داروخانه‌های شهرستان گفت: حجم مراجعه بیماران علی الخصوص افرادمبتلا به کرونا برای خرید دارو به داروخانه‌های سطح شهرستان افزایش یافته که این موضوع سبب ازدحام در داروخانه‌های مرکز شهر شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع سبب شده که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی در داروخانه ها اجرا نشود، لذا انتظار می‌رود مسئولان شبکه بهداشت و درمان این معضل را مدیریت کنند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: تعلل مجموعه نفت در تحویل ساختمان مرکز تست PCR در موعد مقرر  پذیرفتنی و قابل قبول نیست و همچنان انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی مرکز مزبور اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به تجمع در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرستان عنوان کرد: پارک‌های بندر ماهشهر به ویژه در شب‌ها همچنان شلوغ است که شهرداران باید برای کنترل این وضعیت تدبیری اتخاذ کنند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مراکزی که بستر ایجاد فراهم آمدن دورهمی‌های خانوادگی را دارد، پارک است. اینکه در شرایط محدودیت‌های ۱۰ روزه پارک‌های سطح شهرستان مملو از جمعیت باشد وجهه خوبی ندارد و شهرداران همچون پیک قبلی کرونا لازم است به نحو مطلوبی این معضل را مدیریت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *