احمدی‌نژاد خطاب به آمریکا: اگر اسلحه را بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم

خورنا: محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم ۲۲ بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار.