معاون اقتصادی استانداری خوزستان تشریح کرد:

جزئیات ابلاغیه معاون رئیس جمهور جهت حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از صدور ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور جهت حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خورنا سید نور اله حسن زاده در خصوص این ابلاغیه توضیح داد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، حمایت های اقتصادی در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده ی دوران کرونا در استان خوزستان شامل حمایت های مالیاتی، بانکی، بیمه ای و سایر حمایت‌ها از جمله تمدید مهلت بازپرداخت ها میشود.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده ی بانکی جهت مشاغل و کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده، به اجبار تعطیل یا محدود شده در استان خوزستان شامل گروه‌های ۲ ،۳ و ۴ به ازای هر فرد شاغل در بنگاه اعم از بیمه شده و یا فاقد بیمه، مبلغ ۱۲ میلیون تومان بوده و با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بصورت ۲۴ ماهه به همراه سه ماه دوره تنفس به متقاضیان ارائه میشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند که در سامانه کارا به نشانی: https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

حسن زاده ادامه داد: ضمنا مشاغلی که در مراحل قبل موفق به دریافت تسهیلات حمایتی کرونا شده‌اند، امکان دریافت مابه تفاوت مبلغ فوق را خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همچنین در همین راستا چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات نیز باحضور بانک‌های عامل و تعدادی از سازمانهای اجرایی مسئول صنوف آسیب دیده برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان عنوان کرد: در این نشست مقرر شد به فوریت با سازمانهای اجرایی به خصوص سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی مشکلات پیش آمده در نحوه ثبت نام صنوف مختلف بررسی و مرتفع شود.