لطفا واکسن خریدن را تمام کنید

 

خبرگزاری خورنا
احسان آذریان

خنده باید کرد یا باید گریست؟
کار و بار مملکت شوخی که نیست

انتشار خبری مبنی بر خرید و توزیع واکسن کرونا به صورت مازاد بر جمعیت کشور در فضای رسانه ای موجی از نگرانی و اعتراض عمومی را به همراه داشته است.

در حالی که مردم کشور در ماه های گذشته در چندین نوبت متوالی واکسینه شده اند، امروز سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه کوچکترین ریسک و تعللی در رابطه با جان و سلامتی مردم به خرج نخواهیم داد، از توزیع چند ده میلیونی واکسن در کشور خبر داد.

در پی انتشار این خبر، اقشار و اصناف مختلف کشور با صدور بیانیه هایی به این اقدام دولت واکنش نشان داده اند.

کادر درمان که به لطف واکسینه عمومی در کشور برخلاف کشورهای دیگر در ماه های اخیر در بیمارستان ها شاهد کاهش شدید مراجعات مردم و خالی شدن بیمارستان ها از بیمار بوده اند در بیانیه خود از دولت تقاضا کرده اند که واکسن های مازاد را به همراه هزاران تجهیزات و تخت خالی در بیمارستان ها را به کشور های دیگری که در این روز ها با هجوم بی سابقه بیماران به مراکز درمانی و همچنین خستگی شدید و مرگ و میر کادر درمان روبرو بوده ارسال کنند.

بازاریان و صنف های مختلف نیز در بیانیه های جداگانه ضمن تشکر و قدردانی و همچنین دعای عاقبت به خیری برای مسئولین دولتی به دلیل حمایت های ویژه مالی از آن ها در ایام کرونا از دولتمردان در خواست ارسال این واکسن ها برای بازاریان کشورهای دیگر را داشته اند.
بازاریان کشور هایی که در سایه بی تدبیری دولت ها و افزایش آمار مبتلایان به کرونا با تعطیلی کسب و کار و افزایش بیکاری و همچنین افت شدید درآمد مواجه بوده اند.

گروه های دیگری از مردم نیز با بیان اینکه توزیع چند باره واکسن در کشور در شرایطی که مردم کشورهای دیگر هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده ضرورت نمی باشد، از دولتمردان درخواست داشته اند که به منظور کاهش تلفات و همچنین اعتراضات و نارضایتی عمومی در سایر کشور ها، این واکسن ها را در اختیار آن ها قرار دهند.

اما در بیانیه ای جالب از سوی جمعی از دانشگاهیان و سیاسیون کشور از دولت درخواست شده است تا مدیران و مسئولینی که با تدبیر و شجاعتی مثال زدنی کرونا را شکست داده اند را به صورت لژیونر به سایر کشورها فرستاده تا ضمن کسب درآمد برای دولت، آموزش های لازم برای کنترل کرونا و خالی کردن بیمارستان ها از بیمار و همچنین نحوه حمایت از بازارایان را به مسئولین ناکارآمد آن ها آموزش داده تا بار دیگر سلامتی ،امیدواری و شادی به میان مردم آن کشورها برگردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *