تاخت و تاز بی رحمانه کرونا در بندرماهشهر / تعداد بیماران بستری به ۱۴۰ نفر رسید/ تمام ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی به کرونا اختصاص یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر از افزایش تعداد بیماران کرونایی این شهرستان به ۱۴۰ نفر خبر داد.

دکتر محمد شنبدی عصر روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، در گفت و گو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: با سرعت گرفتن سرایت بیماری متاسفانه هر روز بر تعداد بیماران کرونایی شهرستان افزوده می شود و نیاز است با اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ این روند متوقف شود.

شنبدی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر را ۱۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: در جلسه ای که روز چهارشنبه با حضور روسای بیمارستان های حاجیه نرگس معرفی، نفت و امام موسی کاظم(ع) برگزار کردیم مقرر شد تمام ظرفیت
( ۶۰ تخت) بیمارستان تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

وی افزود: با وجود این تصمیم، به دلیل حجم سرایت ویروس کرونا در شهرستان، هر ۶۰ تخت بیمارستان تامین اجتماعی نیز تکمیل شد.

دبیر ستاد کرونای شهرستان بندر ماهشهر گفت: با تمهیدات شورای تامین شهرستان قرار شد مساعدت لازم جهت ظرفیت سازی جدید برای پذیرش بیماران کرونایی صورت پذیرد اما بایستی در نظر داشت که ظرفیت ما نامحدود نیست و تنها راه غلبه بر این بیماری عمل به توصیه ها تن دادن به محدودیت ها و رعایت پروتکل هاست.

شنبدی تصریح کرد: در پیشانی مبارزه با این بیماری منحوس، همکاران ما در بهداشت و درمان قرار دارند. عزیزانی که ۱۴ ماه متوالی لحظه ای استراحت و آسایش نداشته اند و اکنون با این پیک شدید عمیقا نگران خستگی، فرسایش و بیماری آنان هستیم.

وی افزود: جدا از محدودیت هایی که از فردا اعمال می شود، مردم خود باید نگران سلامت خود باشند. ویروس بی رحم و به شدت در حال تاخت و تاز است و اگر مردم در خانه نمانند و قرنطینه خانگی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، قطعا روزهای بسیار سخت و غمباری را تجربه خواهند کرد کما اینکه هم اکنون ۳۵ تن از بیماران در وضعیت حاد کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) بستری هستند و این بسیار ناراحت کننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در ادامه بیان داشت: کودکان از مهمترین ناقلان کرونا ویروس هستند و به طور خاموش بیماری را منتقل می کنند؛ لذا باید مراقبت کرد که این عزیزان نیز در خانه بمانند و قرنطینه را رعایت کنند.

شنبدی در پایان تاکید : مدیران ادارات، سازمان ها و شرکت ها نیز باید جهت حفظ سلامت نیروی انسانی خود سقف حضور کارکنان شان را براساس وضعیت قرمز شهرستان مدیریت کنند.