استاندار خوزستان خبر داد:

تقسیم اهواز به ۲۴ منطقه با مدیریت نیروی انتظامی و سپاه برای کنترل بیماری کرونا

استاندار خوزستان از تقسیم شهرستان اهواز به ۲۴ منطقه برای کنترل هرچه بهتر بیماری کرونا خبر داد و تصریح کرد: در این تقسیم بندی ۱۲ منطقه توسط کارگروهی با مسئولیت نیروی انتظامی و ۱۲ منطقه دیگر نیز توسط کارگروهی با مسئولیت سپاه کلیه محدودیت‌های در نظر گرفته شده در شهر اهواز را اعمال خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی‌ دشتکی امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: بیماری کرونا علیرغم اینکه در یک مرحله به خوبی کنترل شد ولی متاسفانه بعد از تعطیلات نوروز و مراسمات متعدد مختص این ایام باردیگر آمار مبتلایان در سراسر کشور و از جمله خوزستان بالا رفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا در ۱۲ استان شیب خیلی تند صعودی، ۱۱ استان در حال تند شدن، پنج استان در حال ابتلا و خوزستان به همراه دو استان دیگر در ابتلای مجدد یعنی پس از یک دوره مدیریت خوبی که شده بود مجددا آمار کرونا در حال صعودی است.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به اعمال محدودیت‌های قوی در شهرهای قرمز و نارنجی استان گفت: برطبق تصمیمات جلسه امروز تنها گروه‌های شغلی یک که ارزاق و خدمات عمومی را به مردم ارائه می‌دهند حق فعالیت خواهند داشت و فعالیتهای گروه دو، سه، چهار یا تعطیل هستند یا با محدودیت انجام می‌شوند به طور مثال در فعالیت‌های اداری حداکثر تا یک سوم کارکنان می‌توانند حاضر شوند و در بازار نیز گروههای شغلی دو، سه و چهار باید تعطیل باشند.

سلیمانی از تقسیم شهرستان اهواز به ۲۴ منطقه برای کنترل هرچه بهتر کرونا خبر داد و تصریح کرد: در این تقسیم بندی ۱۲ منطقه توسط کارگروهی با مسئولیت نیروی انتظامی و ۱۲ منطقه دیگر نیز توسط کارگروهی با مسئولیت سپاه این محدودیت‌های در نظر گرفته را در شهر اهواز اعمال خواهند کرد.

وی افزود: البته در این کارگروهها برای اینکه تصمیمات متناسب با مصوبات ستاد کرونا باشد نمایندگان اصناف، تعزیرات، صمت، بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی، بهداشت و هلال احمر نیز حضور دارند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت برای جبران خسارات ناشی از موج جدید ویروس کرونا یک بسته حمایتی در ۱۴ بند برای استان خوزستان تصویب کرده که به شهرهای مختلف استان ابلاغ شده است.

سلیمانی ادامه داد: همچنین یک بسته حمایتی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۶۰ میلیون نفر نیز توسط دولت و ستاد ملی کرونا تصویب شده است که قبل ماه رمضان به حساب خانوارها واریز می‌شود.

وی بیان کرد: از مردم استان تقاضای همراهی و همکاری بیشتر برای مهار این ویروس خطرناک داریم زیرا اگر این موج جدید را نتوانیم کنترل کنیم ممکن است تبدیل به اپیدمی شود که تبعات بسیار ناگوارتری به بار می‌آورد چون در حال حاضر تعداد فوتی و بستری‌های در استان زیاد است و اگر مردم همکاری نکنند نه تنها تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند بلکه تعداد بستری ها هم خارج از توان بیمارستانها خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، کاهش دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمد در بین جمعیت‌ها و نیز خودداری از انجام مسافرت از جمله تقاضاهای اصلی ما از مردم در این مدت ۱۰ روز تعطیلی است تا بتوانیم بیماری را حتی‌الامکان مدیریت کنیم و گرنه در آینده محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد.