رها سازی یک قلاده گربه وحشی در هندیجان + فیلم

به گزارش خبرگزاری خورنا ” یک قلاده گربه جنگلی پس از زنده گیر ی در زیستگاه طبیعی اش توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان هندیجان رهاسازی شد .

مصطفی حق زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان هندیجان در گفتگوی با خبرنگار خورنا اظهار داشت: این گربه جنگلی چند وقتی است به قصد شکار پرندگان اهلی وارد روستای چم کنار می‌شد در پی گزارش آقای صمد گشتیل دوستدار محیط زیست مبنی بر اینکه گربه جنگلی چند روزیست به لانه مرغ و خروس هایم شبانه حمله کرده و تاکنون تعدادی غاز اهلیم را شکار نموده است. لذا از آنجا که من همیار محیط زیست و علاقه مند به حیوانات هستم با اطلاع به اداره محیط زیست و مشورت با آنها و حضور یگان اداره اقدام به نصب تله زنده گیری کرده و آن را به دام انداخته ایم.

آقای حق زاده در ادامه گفت: این گربه جنگلی در نیزارهای حاشیه رودخانه زهره که زیستگاه اصلی اش می باشد رهاسازی گردید.

در ادامه گفتند گربه جنگلی در مقایسه با گربه وحشی جثه ای بزرگتر ، پاهای بلند تر ، دم کوتاه تر و گوشه های نسبتا بزرگتر که در انتهای گوش ها موهای بسیار بلندی مشاهده می‌شود دارد .زیستگاه این گربه در مناطق حاشیه تالاب ها، نیزارها و جنگل ها می باشد. در خوزستان در حاشیه رودخانه های منطقه مشاهده می شود.غذای اصلی این گونه پستانداران کوچک است و گاهی اوقات برای تغذیه غذا به سکونت‌گاه‌های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد شده و پرندگان اهلی مانند مرغ و خروس را شکار می کند.این گربه سان حمایت شده و بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاهها در بسیاری از عرصه‌های طبیعی کشور با کاهش روبرو می باشد و در هر زیستگاهی و حتی نزدیک مناطق مسکونی می‌توان آن را مشاهده کرد. طول بدن این گربه بین ۶۰ تا ۹۴ سانتیمتر و وزنش بین ۴ تا ۱۶ کیلوگرم می باشد و در اکثر مناطق کشور پراکندگی این گونه وجود دارد .

وی در پایان این گفتگوی عنوان کرد : از آقای صمد گشتیل دوستدار محیط زیست و حیات وحش که علیرغم ضررهای مالی که به ایشون وارد شده کمال قدردانی و تشکر را بابت همکاری جهت زنده گیری این گونه ارزشمند را داریم. از تمام شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده پرندگان و گونه‌های جانوری مختلف مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *