در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا؛ تاکید فرماندار شوشتر بر جلوگیری از برگزاری مراسمات و تجمعات

فرماندار شوشتر گفت: وضعیت قرمز یا شاید فراتر از قرمز کرونا در دو هفته نخست سال در شوشتر روز به روز نگران کننده تر می‌شود. بنابراین برخورد با برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در بخش‌ها و خانه باغ‌ها با جدیت تمام باید صورت بگیرد.

حسین پنبه دانه پور صبح امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ضمن تبریک روز جهانی بهداشت و سلامت اظهار کرد: میزان ابتلا به ویروس در شهرستان صعودی است. این نشان دهنده شناسایی سریع مبتلایان بوده که باید از کادر بهداشت و درمان و مجموعه علوم پزشکی قدردانی کنیم.

وی افزود: البته این آمار صعودی جای توجه ویژه دارد و همه را نگران کرده چرا که در ۱۸ روزی که از شروع سال جدید گذشته متاسفانه ۱۸ مورد مرگ کرونایی در شوشتر ثبت شده است. قبل از عید نوروز با اجرای طرح شهید سلیمانی که توسط ناحیه مقاومت بسیج شکل گرفت، در وضعیت آبی به سر می‌بردیم، اما متاسفانه دوباره آمار ابتلا و مرگ و میر رشد کرد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای اضافه کردن بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بیان کرد: نباید بنا به میزان تخت‌های موجود در بیمارستان تسلیم شویم، بلکه باید پیش بینی روزها و هفته‌های آینده را کرده و محل‌های جدیدی برای بستری بیماران در صورت افزایش آمار در نظر بگیریم.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در خصوص محدودیت‌های موجود در سطح شهر نیز ابراز داشت: طبق آمارهای علوم پزشکی در هفته‌های گذشته بیش از ۳۲ درصد مبتلایان به ویروس در شوشتر به علت ترددهای درون شهری گرفتار بیماری شدند که با ایجاد محدودیت‌ها، امروز این آمار به ۱۶ درصد رسیده و حدود ۵۰ درصد کاهش ابتلا به ویروس از این ناحیه را داشته‌ایم.

پنبه دانه پور اضافه کرد: در روزهای آینده ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تشکیل و قرار است تصمیمات و برنامه‌های جدید برای وضعیت کرونایی کشور اتخاذ شود. تا زمان اعلام این موضوع محدودیت‌های فعلی در شهرستان پابرجا خواهند بود.

فرماندار شوشتر گفت: متاسفانه تجمعات و برگزاری مراسم در اماکن مختلف به صورت غیرقانونی گاهاً گزارش داده می‌شود. از مدیران مرتبط با این موضوعات می‌خواهم بدون مسامحه با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: تا زمان واکسیناسیون عمومی تنها نسخه مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و راه دیگری وجود ندارد. بنابراین مردم عزیز نسبت به این مسئله نهایت مراقبت از خودشان و اطرافیانشان را داشته باشند.

وی همچنین از شهرداران خواست تا بنرها و بیلبوردهای سطح شهرها را جهت فرهنگسازی موارد پروتکل‌های بهداشتی با محتوایی مرتبط برنامه ریزی کنند.