افزایش قیمت شن و ماسه در خوزستان غیرقانونی است

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: انجمن شن و ماسه شمال خوزستان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت شن و ماسه کرده بود که بلافاصله با ورود به این مسئله و پلمپ چند واحد عرضه کننده و تشکیل پرونده برای متخلفین، قیمت آن به حالت قبلی برگشت.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز امیرحسین نظری امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای عرضه کننده شن و ماسه استان قیمت‌ را به حالت قبل تغییر داده‌ و مابقی نیز به زودی در این زمینه اقدام می‌کنند.

وی افزود: البته در رابطه با قیمت تمام شده تولید شن و ماسه نیز گلایه‌هایی از سوی تولیدکنندگان مطرح است که ما از معاونت اقتصادی استانداری درخواست کردیم که در این زمینه بررسی‌های لازم را به عمل بیاورد.

رئیس سازمان صمت خوزستان در پایان گفت: افزایش اخیر قیمت سیمان در استان نیز به دو علت بود یکی قطعی‌های چند وقت پیش برق و گاز کشور که در تولید سیمان خلاء‌هایی ایجاد کرد و دیگری نیز به علت افزایش صادرات کلینکر ( ماده اولیه ساخت سیمان) به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و افریقا بود که در نهایت طی جلساتی با شرکت‌های سیمانی استان مصوب کردیم که این شرکت‌ها ۷۰ درصد تولیدات خود را وارد بازار‌های داخلی و ۳۰ درصد مابقی را به خارج صادر کنند.