برگزیدگان اولین رویداد هنری استقبال از نوروز معرفی شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزیدگان اولین رویداد هنری استقبال از نوروز را معرفی کرد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، برگزیدگان اولین رویداد هنری استقبال از نوروز با موضوع ساخت ماسک عمو نوروز از سوی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان معرفی شدند.
در گروه سنی بالای ۴ سال (نوباوه)، جانان زمانی و مطهره ایوبی عضو مجازی کانون خوزستان اهواز، کوثر زمانی از استان چهار محال و بختیاری و حسان رضایی مزارعی از شهرستان بهبهان استان خوزستان رتبه‌های برتر را به دست آوردند.
در گروه سنی بالای ۷ سال (نوخوان)، مهدی لطفی از شهرستان اندیمشک استان خوزستان، نوید سیفی شهرستان باغ‌ملک استان خوزستان و فرنیا کسایی از استان چهار محال و بختیاری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
پوریا غانمی، سیده نیوشا حسینی و درسا برون به ترتیب از شهرستان‌های آبادان، اهواز و باغ‌ملک استان خوزستان نفرات برتر گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) شدند.
سید احمد موسوی شرقی از خرمشهر، نوید سیفی و زهرا صالحی از باغ‌ملک و فاطمه زکی زاده از اهواز رتبه‌های برتر گروه سنی بالای ۱۲ سال (نونگاه) را به خود اختصاص دادند.
در گروه سنی بالای ۱۵ سال (نوجوان) نیز ستایش و مریم یزدانی هر دو از استان خوزستان، ارنیکا خانی، جعفر زلفی پور، فاطمه حیدری و نرجس عالی پور همگی از استان چهار محال و بختیاری از سوی هیئت‌داوران این رویداد هنری به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش مربیان نیز لیلا صوباتی، هاشمیه طبیشی، دریا زیرک قشقایی و ناهید فرازمند مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.
بر اساس این گزارش، بنا بر اعلام انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اولین رویداد هنری استقبال از نوروز که با موضوع ساخت ماسک عمو نوروز برگزار شد؛ ۱۲۰ اثر از شهرها و استان‌های مختلف کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
فراخوان این رویداد هنری در اوایل اسفندماه ۱۳۹۹ با هدف ارزش نهادن به سنت‌های کهن و دیرینه، رفتن به پیشواز فصل زیبای بهار، استفاده از شیوه‌های خلاق بر اساس مشخصه‌های ظاهری که در فرهنگ و آداب و ‌رسوم اقوام مختلف منتشر شد.
داوری اولین رویداد هنری استقبال از نوروز را مریم فهیم پور کارشناس هنرهای نمایشی و زهرا شوشتری مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به عهده داشتند.
گفتنی است: علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاهده آثار شرکت داده شده در این رویداد هنری در قالب نمایشگاه مجازی به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به آدرس khz.kpf.ir مراجعه کنند.