۷۰ درصد تست های PCR در بندر ماهشهر مثبت است/ ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های بندر ماهشهر بستری هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از مثبت شدن ۷۰ درصد تست های PCR در بندر ماهشهر خبر داد و گفت: ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های بندر ماهشهر بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت ناشی از کرونا در شهرستان گزارش شده است.

دکتر محمد شنبدی صبح امروز سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خورنا اظهار کرد: با تلاش کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد و تعداد بیماران سرپایی و بستری کاهش یافت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر ادامه داد: متاسفانه از روز شنبه و با بازگشت مردم از مسافرت، تعداد بیماران سرپایی و بستری شدیدا افزایش یافته است؛ به طوری که امروز بالاترین آمار مبتلایان در پیک اخیر کرونا را در شهرستان شاهد بودیم.

شنبدی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های بندر ماهشهر بستری هستند. همچنین ۲۳ نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت کادر درمان قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه ۷۰ درصد تست های PCR در بندر ماهشهر مثبت است. در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان گزارش شده است.

شنبدی وضعیت شیوع کرونا انگلیسی در بندر ماهشهر را بحرانی عنوان کرد و گفت: سرعت شیوع کرونا انگلیسی بسیار بالا و امکانات و تجهیزات بیمارستانی نسبت به تعداد زیاد مبتلایان محدود است. لذا از مردم و مسئولین تقاضای همکاری برای عبور از این بحران را داریم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر در خصوص نگرانی بابت حضور ملوانان برزیلی و شیوع واریانت برزیلی کرونا اظهار کرد: کرونا برزیلی یک نوع جهش یافته جدید کروناست که بسیار مسری می باشد.

وی تاکید کرد: به مرکز بهداشت و مرکز غربالگری بندر امام دستورات لازم ابلاغ شده است و ملوانان برزیلی به طور دقیق در این مراکز رصد و غربالگری می شوند.

شنبدی در پایان از مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را خواستار شد و گفت: خطر ابتلا به کرونا در دورهمی های خانوادگی بسیار زیاد است. لذا از مردم تقاضا داریم تا حد امکان از تجمع و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند و تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند