معیشت و اشتغال در اولویت اقدامات مجلس قرار گیرد

ابراهیم متینیان در نشست علنیصبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه( مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نمایندگان محترم، بیاییم در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش کنیم، طرح های دست ۲ و ۳ را کنار بگذاریم و به اولویت ها بپردازیم، معیشت مردم و اشتغال را در اولویت اقدامات مجلس قرار دهیم، بیایم از بازی های سیاسی دست بکشیم، راست و چپ را کنار بزنیم و به معنای واقعی کلمه خدمت به مردم را سرلوحه کار در مجلس قرار دهیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم ها بی تاثیر نبوده اما معتقد هستم تبر تیز سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها موثرتر از تیشه کُند تحریم های دشمن بر پیکره مردم و اقتصاد کشور می کوبد، بیاییم برای نجات اقتصاد فلاکت بار جامعه فکری بیاندیشیم، اقتصادی که در تامین و ساماندهی کالاهای اساسی ناتوان است بازار خودرو، دارو و بورس جای خود دارد.

وی بیان کرد: بیاییم تا دیر نشده صدای مردم را بشنویم و برای رفع مشکلاتشان به صورت شبانه روزی، کار، تلاش و مجاهدت کنیم زیرا مردم ما شریف و شایسته بهترین ها هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: استان خوزستان مهد تمدن و فرهنگ ایران، دروازه ورود تشیع به کشور و سرزمین دفاع مقدس است، خوزستان سرزمین نخل، نفت، گاز، صنعت ومعدن، فولاد و نیشکر است، در واقع خوزستان گاو صندوق پولی و ارزی کشور است، اما به رغم وجود این همه ثروت متاسفانه مردم این استان در محرومیت، فقر و رنج به سر می برند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب، زیبا فرمودند که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است و مردم این استان منتظرند تا مسئولین کشور از دولتی ها تا مجلسی چگونه دین خود را به مردم خوزستان ادا خواهند کرد.

متینیان بیان کرد: مردم شهرهای خوزستان با دارا بودن رودخانه های پرآبی مثل کارون، کرخه، دز و مارون نباید مشکل آب شرب داشته باشند چگونه می شود آب رودخانه های خوزستان تا استان های دیگر برد اما مردم شهرستان های ما از نعمت آب شرب بی بهره باشند. در حوزه انتخابیه ام علاوه بر شهرها، ۹ روستا فاقد شبکه آبرسانی، ۱۷۵ روستا دارای تنش آبی و ۳۸ روستا فاقد گاز هستند.

وی افزود: حال آنکه در همین حوزه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت استخراج و درآمد حاصل از آن صرف آبادانی نقاط دیگری از کشور می شود، اینجانب بخشی نگر نیستم ولی معتقد هستم مردم مناطق نفت خیز نباید کمترین مشکلات را داشته باشند اما درد اینجا است که سهم مردم مظلوم رامهرمز و رامشیر از نفت، فقط دود و آلودگی هوا و بیماری های حاصل از این آلودگی ها است. بیکاری و سردگمی جوانان ما از معضلات اساسی امروز جامعه است در حوزه انتخابیه بنده نرخ بیکاری به قدری زیاد است که بیان آن شرم آور بوده و امروز موضوع اشتغال مطالبه به حق مردم است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه ام جاده های موسوم به جاده مرگ در حد فاصل شهرهای رامهرمز و رامشیر و سایر جاده های حوزه انتخابیه است که به صورت هفتگی عزیزان زیادی را به گام مرگ می برد و خانواده های بی شماری را داغدار کرده است.

وی بیان کرد: مسکن مهر رامهرمز به مخروبه تبدیل شده و در رامشیر تکمیل نشده است لذا از وزیر راه و شهرسازی می خواهم توجه ویژه ای به این جاده ها و رفع موانع مسکن مهر کند. حدود ۲۴ سال از صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین های خوزستان و ایلام می گذرد اما به رغم وجود زمین های هموار و حاصلخیز در رامهرمز و رامشیر هنوز اقدام موثری انجام نشده است، تذکر این جانب به وزرای نیرو و کشاورزی که احیای این طرح را در اولویت های خود قرار دهند.

متینیان گفت: مردم شهرهای رامهرمز و رامشیر در حوزه بهداشت و درمان در بُعد نرم افزاری و سخت افزاری مشکلات اساسی دارند لذا از وزیر بهداشت و درمان خواهان توجه مضاعف و رفع مشکلات فوق الذکر هستم. شهرهای رامهرمز و رامشیر هر کدام در زمان جنگ بارها مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و موشک باران شده اند اما امروز از حق مناطق جنگی محروم هستند معتقد هستم با توجه به اثرات مخرب مادی و معنوی جنگ بر زندگی مردم در این خصوص تجدید نظر کرده و همه شهرهای استان های مرزی دراین طرح دیده شوند. یکی دیگر از مشکلات مردم ما خصوصا در شهرستان رامشیر وقف بخش زیادی از زمین های مسکونی و کشاورزی این شهرستان به اوقاف است./