استاندار خوزستان: هیچ مدیری نمی‌تواند با من زورآزمایی کند

استاندار خوزستان یادآوری کرد: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای نمی‌تواند با من زورآزمایی کند چون من استاندارم و دارای اختیاراتی هستم که می‌توانم مدیران ضعیف و مشکل دار را از طریق وزیر مربوطه تغییر بدهم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی در نشست خبری امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ گفت: من در بدترین شرایط ممکن استاندار خوزستان شدم زیرا اولا آخر سال ۹۹ بود و تمام بودجه استان هزینه شده بود و دوم اینکه بودجه سال جدید نیز بسته شده بود.

وی با بیان اینکه خوزستان با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کند و بین دخل و خرج آن هیچ همخوانی وجود ندارد اظهار کرد: خوزستان بیش از ۶۵ درصد درآمد کشور را دارد ولی از ۸۵ شهر آن تنها ۱۳ شهر دارای زیرساخت‌های نیم بند فاضلاب است و بقیه شهرها نیز فاقد یک سیستم فاضلاب مناسب هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین از بین چهار هزار روستای خوزستان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ روستا فاقد لوله‌کشی و خطوط انتقال آب بهداشتی هستند و در بیش از هزار و ۴۰۰ روستای دیگر نیز آب به صورت جیره بندی و با تانکر توزیع می‌شود.

باید در طرحهای بیان زدایی خوزستان درختان مثمر کاشته می‌شد

سلیمانی ضمن اشاره به زیرساخت‌های جاده‌ای ضعیف خوزستان گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی در استان خوزستان وجود دارد که تنها ۱۷۰ کیلومتر آن آسفالت و آنهم از نوع قدیمی است و مابقی روستاها نیز هنوز جاده شوسه هم ندارند.

وی با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان ناقص اجرا شده است توضیح داد: این طرح که از سال ۱۳۹۳ استارت آن زده شده است تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن اجرا نشده و ۵۰ درصد دیگر آن نیز به صورت ناقص به اجرا درآمده است.

سلیمانی بیان کرد: در طرح‌های بیابان زدایی اگرچه کارهای خوبی تاکنون در استان انجام شده است ولی می‌توانستیم کارهای بهتری نیز در این زمینه انجام دهیم یعنی به جای کشت درختان غیر مثمر، ما باید با شیوه نوین آبخیز داری اقدام به کاشت درختان مثمر می‌کردیم و در بین این درختان نیز گیاهان دارویی و گلهای زینتی کاشت می‌کردیم.

تخصیص دو هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب و آب آشامیدنی خوزستان

این مقام مسئول یادآوری کرد: خوزستان علیرغم داشتن کارخانه‌های متعدد و مقام اول کشاورزی در کشور ولی نرخ بیکاری بالایی در حدود ۱۵ درصد دارد که این نرخ بیکاری از متوسط کشوری خیلی بالاتر است.

سلیمانی عنوان کرد: مدیریت بیماری کرونا، برگزاری باشکوه انتخابات و‌ رفع مشکلات جاری مردم در زمینه‌هایی چون زیرساخت‌های آب و‌ فاضلاب و روان آب‌ها از جمله اولویت کاری ما در بدو شروع به کار بوده است.

وی تصریح کرد: برای اصلاح سیستم فاضلاب و آب آشامیدنی استان طی توافقی که با هشت بانک صورت گرفته، قرار است که در قالب ماده ۵۶ حدود دو هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان در این خصوص تخصیص بودجه صورت بگیرد.

نام مدیران بدقول در صدا و سیما به عنوان دروغگو برده می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: البته وزیران نفت و برنامه و بودجه نیز قول مساعد داده‌اند که در حدود دو میلیارد یورو از مازاد درآمد نفت را برای حل مشکلات استان خوزستان تخصیص بدهند.

سلیمانی سفر به ۲۴ شهرستان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی برخی شهرستانها در اهواز را از دیگر اقدامات خود طی این مدت عنوان کرد و ‌گفت: مشکلات مابقی شهرهای استان نیز با دعوت از امام جمعه و سایر مسئولین شهری آنها با حضور مدیران استانی در اهواز پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه مدیران موظف هستند در جلسات استانی حضور پیدا کنند و پاسخگوی رسانه‌ها نیز باشند اظهار کرد: مدیران استان باید پروژه‌های خود را بر طبق قولی که می‌دهند در موعد مقرر اجرایی کنند و گرنه در صدا و سیما نام آنها به عنوان دروغگو برده می‌شود.

موازی کاری در امور فرهنگی بدترین کار است.

استاندار خوزستان گفت: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که یک مدیر برای عدم انجام پروژه‌های خود، بحث بی پولی را بهانه کند زیرا مدیر خوب کسی است که با چاره‌اندیشی مناسب، منابع مورد نیاز اجرای پروژه‌ها را تامین کند و گرنه یک چوپان هم در صورت داشتن پول می‌تواند کار انجام بدهد.

سلیمانی ضمن اشاره به بحث برگزاری انتخابات در شرایط کرونا گفت: انتخابات تعطیل بردار نیست و این رویداد با رعایت پروتکلهای بهداشتی، تنظیم ساعت، فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش شعب و عوامل اجرایی هرچه باشکوهتر در استان برگزار خواهد شد.

وی موازی کاری در امور فرهنگی را بدترین کار دانست و تصریح کرد: اینکه ۱۹ دستگاه مختلف خود را متولی کارهای فرهنگ در کشور می‌دانند کاری اشتباه است و اگر دست من بود تمامی این نهادهای فرهنگی را محدود به دو یا سه نهاد می‌کردم زیرا بیشتر آنها علیرغم دریافت بودجه دولتی، ولی به هیچ عنوان در زمینه عملکرد خود پاسخگو نیستند و کم کاری‌های آنها نیز در بیشتر موارد به پای دولت نوشته می‌شود.

هیچ دستگاه دولتی در استان حق ندارد تعدیل نیرو کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های ساخت جاده (الیگودرز به لالی)، (ایذه به لردگان)، (اصفهان به مسجدسلیمان) و نیز مسیر راه‌آهن اصفهان و استانهای مرکزی به اهواز از آنجا که در توسعه آینده استان نقش حیاتی دارند ما به جد پیگیر اجرایی شدن آنها هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه اغلب دستگاههای اجرایی مشکلی در پرداخت حقوق جاری کارکنان خود ندارند اظهار کرد: هیچ دستگاه دولتی در استان حق تعدیل نیرو ندارد اما در بحث شرکت‌های خصوصی این وظیفه اداره کار است که با نظارت خود از تعدیل نیرو در این شرکتها جلوگیری کند.

وی در پایان یادآور شد: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای نمی‌تواند با من زورآزمایی کند چون من استاندارم و دارای اختیاراتی هستم که می‌توانم مدیران ضعیف و مشکل دار را از طریق وزیر مربوطه تغییر بدهم.