پیگیری حق مناطق جنگی یک مطالبه عمومی است

خورنا- فرزادشعبانی

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

پیگیری حق مناطق جنگی یک مطالبه عمومی است

جناب آقای متینیان
نماینده محترم مردم شهرستان های رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی

با سلام و دعای خیر

اکنون که بیش از یک سال از آغاز دوره نمایندگی و خدمتگزاری شما به مردم شریف رامهرمز و رامشیر می گذرد ؛ فرصت مناسبی است که کارنامه اقدامات شما در خصوص موضوع پیگیری حق مناطق جنگی به ترازوی نقد منصفانه سنجیده شود .
همانگونه که مستحضرید موضوع پیگیری حق مناطق جنگی از دوره نماینده پیشین آغاز شد ولی متأسفانه به هر دلیلی که قصد و مجال آن در این مقال نمی گنجد به نتیجه نرسید؛ با آغاز انتخابات مجلس این موضوع تبدیل به یک خواست و مطالبه ی عموم کارمندان دولت و بالاخص فرهنگیان شاغل و بازنشسته گردید. پس از انتخابات و پیروزی شما ، در این رابطه نشست های مختلفی از سوی انجمن اسلامی معلمان رامهرمز و رامشیر و همچنین منتخب فرهنگیان و بازنشستگان رامهرمز با شما برگزار و راهکارهای عملی برای احقاق و اثبات این حق پیشنهاد گردید ،اما متأسفانه تاکنون هیچ نشانه ای از اقدام موثر برای اجرایی کردن پیشنهادات از جانب شما مشاهده نشده است . خواست حداقلی کارکنان و فرهنگیان این بوده و هست که صادقانه در مورد اقدامات خود با افکار عمومی صحبت کنید و گزارش دهید اعم از اینکه این اقدامات موثر بوده یا نبوده . اعلام گزارش از جانب شما و یا دفتر ارتباط مردمی تان نشانه ای از صداقت شما در احترام گذاشتن به افکار عمومی تلقی می شود . یکی از ضعف های نماینده پیشین که پاشنه آشیل کارنامه او به شمار می رفت همین عدم پاسخگویی به افکار عمومی بود . درباره این موضوع بارها چه به صورت حضوری و چه پیامکی از ایشان درخواست شد که با شفافیت و صراحت توضیح دهد که چرا هیچ اقدام موثری برای احقاق این حق انجام نداده است ولی متأسفانه هیچ وقعی به درخواست کارکنان و فرهنگیان ننهاده و این موضوع برای ایشان اولویت نداشت در حالی که جامعه بزرگ کارکنان و بازنشستگان و خانواده های آنها ذی نفع این موضوع بودند . بیان این مطلب نبش قبر گذشته نیست بلکه از این جهت است که شما نیز اشتباه ایشان را تکرار نکنید و مسیر را اشتباه نروید .
پویش پیگیری حق مناطق جنگی دو شهرستان رامهرمز و رامشیر معتقد است که انجام این کار بزرگ اقدامی فردی نمی باشد بلکه نیاز است با همدلی ، همراهی و وحدت رویه مدیران درون شهرستانی و استانی و پذیرش خرد و مسولیت جمعی این موضوع پیگیری گردد . در این خصوص مجدد پیشنهادهایی خدمتتان ارائه می گردد تا بهترین نتیجه حاصل شود:

۱- ایجاد هماهنگی بین مدیران شهرستانی شامل فرمانداری ، بنیاد شهید ، نهاد های نظامی: بهترین روش هماهنگی طرح موضوع در شورای تأمین شهرستان و تصویب آن به عنوان یک ضرورت و الزام نهادهای مسوول برای جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت طرح درسازمان نیرو های مسلح.

۲- استفاده از ظرفیت شورای تامین استان: پس از تصویب موضوع در شورای تامین شهرستان یک نسخه انضمامی شامل دلایل سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی و اقتصادی توسط فرماندار تهیه و به دبیرخانه شورای تامین استان ارسال گردد و با رایزنی درخواست یک جلسه در سطح شورای تأمین استان برگزار شود و یک نسخه آن به دبیر خانه امنیت ملی که آقای شمخانی ریاست آن را بر عهده دارد ارسال گردد و از آن مسیر هم چانه زنی برای تصویب در ستاد نیروهای مشترک انجام شود.

۳- بهره گیری از افراد و شخصیت های ذی نفوذ نظامی دو شهرستان و همچنین شخص آقای محسن رضایی که از قبل مذاکراتی برای پیگیری این حق با ایشان انجام شده است

۴- پیگیری با مجمع نمایندگان استان و نمایندگان غرب کشور برای اصلاح بند(ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه که در سال جاری نگاشته خواهد شد.

مجموع پیشنهادات فوق قبلاً هم خدمتتان ارائه گردید و این بار به شکل عمومی تربه شما پیشنهاد می گردد . امیدواریم با توکل به خدا و استفاده از همه ظرفیت های شهرستانی ،استانی و ملی بتوانید این تبعیض را در حق مردم محروم دو شهرستان از میان بردارید و کاری ماندگار انجام دهید که دعای خیر آن تا سال ها بدرقه راهتان باشد .این بیانیه با هدف نقد ناصحانه و منصفانه و پند مشفقانه برای شما نگاشته شده ،امید است که متاع این نقد خریدار داشته باشد.

من الله التوفیق
پویش پیگیری حق مناطق جنگی شهرستان های رامهرمز و رامشیر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *