هشتاد درصد تستهای کرونا در هندیجان مثبت هستند

به گزارش خبرگزاری خورنا “دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان هشدار داد : در چند روز گذشته در شهرستان هندیجان شاهد افزایش موارد مراجعه و افزایش درصد موارد مثبت در بین مراجعین و افزایش موارد مثبت در پیگیری های مراقبین سلامت هستیم.

با آغاز سال جدید، با وجود تاکیدات فراوانی که در کنترل دیدو بازدیدهای نوروزی داشتیم، اکنون بعد از گذشت ده روز از آغاز سال جدیدط، شاهد افزایش موارد مثبت و پیک صعودی بیماری در شهرستان هستیم، در این بین هندیجان شمالی کانون اصلی این افزایش میباشد.

هشتاد درصد از تستهای رپید و PCR که انجام میشود، مثبت هستند که بسیار بالا و هشدار دهنده است، رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین اصل برای مقابله با ویروس کروناست و تا زمان انجام واکسیناسیون برای تمام گروه ها و افراد جامعه رعایت این اصول اجتناب ناپذیر است.

مجددا تکرار میکنیم که دورهمیهای فامیلی و خانوادگی عامل اصلی افزایش شدید موارد کرونا در هندیجان است، اکثریت بیماران شناسایی شده اعضاء خانواده هم هستند، افراد فامیل و اعضاء درجه یک خانواده، ساعتهای طولانی بدون محافظت و با زمان ماندگاری زیاد در کنار هم میمانند که باعث انتقال بیماری بین آنان خواهد شد، مهمترین راه بیمار نشدن در هندیجان علاوه بر رعایت اصول شفا( شستن دستها، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک) پرهیز از دورهمیهای خانوادگی است .