رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر: مساحت جنگل های مانگرو در بندر ماهشهر به ۶۵۰ هکتار رسیده است

جلیلیان گفت: در ۳ سال گذشته، از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان، ۱۵۰ هکتار به سطح جنگل های مانگرو شهرستان بندر ماهشهر افزوده شده  و مساحت این جنگل ها در شهرستان به ۶۵۰ هکتار رسیده است.

حجت الله جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار خورنا، خوریات بندر ماهشهر را از نظر اکولوژیکی، یکی از مهمترین زیستگاه ها آبزیان دانست و اظهار کرد: خوریات بندر ماهشهر از نظر جذر و مد شرایط ویژه ای دارند که برای استقرار درختان حرا مساعد است. با توجه به وظیفه ای که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در قبال حفاظت از سواحل شهرستان دارد، در جهت تثبیت حاشیه ی ساحلی و جلوگیری از فرسایش خاک اقدام به کاشت نهال حرا در سواحل کردیم.

وی ادامه داد: در ۳ سال گذشته، از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان، ۱۵۰ هکتار به مساحت جنگل های مانگرو شهرستان بندر ماهشهر افزوده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر تصریح کرد: پیش از اداره منابع طبیعی، صنایع پتروشیمی طی ۱۰ سال، ۵۰۰ هکتار حرا کاری در سطح منطقه انجام داده بودند که با احتساب این موضوع، مساحت فعلی جنگل های مانگرو در سطح شهرستان به ۶۵۰ هکتار رسیده است.

جلیلیان ظرفیت جنگل های مانگرو بندر ماهشهر را در سطح استان بی نظیر دانست و گفت: امسال نیز برنامه داریم تا از طریق جذب اعتبارات استانی و با مشارکت برخی از پتروشیمی ها، جنگل های مانگرو را در بندر ماهشهر توسعه دهیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد های انجام شده، این ظرفیت وجود دارد که چیزی حدود ۱۰۰۰ هکتار به جنگل های مانگرو بندر ماهشهر اضافه شود که امیدواریم پتروشیمی ها نیز در این زمینه به اداره منابع طبیعی کمک کنند.

وی افزود: با توسعه جنگل های مانگرو زیستگاه های جدید برای آبزیان ایجاد می شود که این امر باعث توسعه آبزی پروری و ایجاد اشتغال در شهرستان می شود.

جلیلیان یکی دیگر از ویژگی های جنگل های مانگرو را جنبه توریستی آن عنوان کرد و گفت: با ایجاد اسکله های توریستی در حاشیه ی جنگل های حرا، می توان نظر گردشگران را به شهرستان جلب کند.

جلیلیان در خصوص مناطق حراکاری شده تاکید کرد: خورهای منتهی به شهرستان در پلاک ۴۴ موسوم به شبه جزیره، پلاک ۶ موسوم به خور نمک، پلاک ۲۷ موسوم به شرایع و هور بندر ماهشهر، اطراف اسکله خورسمایلی و اطراف بندر مجیدیه مکان هایی هستند که حراکاری شده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *