رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد؛

ممنوعیت کامل تردد خودروها در ۱۲ و ۱۳ فروردین؛ مجوزهای تردد قابل قبول نیستند

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: در روزهای 12 و 13 فروردین تردد در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل ممنوع و هیچ مجوزی قابل قبول نیست.

به گزارش خورنا سرهنگ رضا دولتشاهی در برنامه زنده تلویزیونی بهار کارون ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی از ۲۵ بهمن ماه به دلیل پیک سوم و برابر ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیمات ستاد استانی، محورهای ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی شروع شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان خوزستان ۱۰ شهر قرمز و ۱۰ شهر نارنجی محدودیت‌ها اعمال می‌شوند، افزود: در شهرهای قرمز و نارنجی خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی محدودیت اعمال می شود.

رئیس پلیس راه استان خوزستان بیان داشت: در اجرای این محدودیت‌ها بیش از ۷۰ هزار خودرو با تذکر و اقناع سازی عودت داده شدند و بیش از ۱۰ هزار خودرو به دلیل اصرار بی مورد و تردد غیرمجاز مبلغ ۵ و ۱۰ میلیون ریالی جریمه شدند.

وی عنوان داشت: با تدابیر سردار “صالحی” فرمانده انتظامی استان در حال حاضر همه کارکنان نیروی انتظامی برای سلامت مردم پای کار هستند.

سرهنگ دولتشاهی در خصوص تمهیدات روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین گفت: تردد در خروجی و ورودی شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل ممنوع و هیچ مجوزی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین اگر کسی به گیت‌های ورودی و خروجی ها مراجعه کند، قطعاً عودت و در صورت اصرار بی‌مورد اعمال قانون و توقیف خودرو در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: به دلیل ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین از طریق بالگرد در تفرجگاه‎ها گشت زنی خواهیم داشت و هر خودروی که متوقف باشد، قطعاً اعمال قانون خواهد شد.

وی تاکید کرد: به تعدادی از شهروندان به دلیل شرایط کاری و ماموریتی مجوز صادر شده ولی در این ۲ روز کلیه مجوزها باطل و هیچ ترددی نخواهیم داشت.

سرهنگ دولتشاهی بیان داشت: مسافران نوروزی شهرهای قرمز و نارنجی را تا روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) ترک کنند، چرا که در روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ فروردین ماه) اجازه خروج داده نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تصادفات انجام شده مربوطه به سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی است، از شهروندان خواست: همانند سال گذشته همکاری لازم را با کارکنان نیروی انتظامی داشته باشند .