واگذاری زمین ۱۰۰ هزار متری در بندرماهشهر به بهانه تکراری شهرک خودرویی به یک غیربومی

گزارشی از شاهرخ حسنی، سرپرست خبرگزاری خورنا در شهرستان بندرماهشهر | یک پیمانکار غیربومی تهرانی در سکوت خبری و با لابی سنگین و همراهی افراد خاص در شهرستان، در حال دریافت ۱۰۰ هزار متر مربع زمین در مرکز بندرماهشهر است.

در حالی که بر اساس طرح تفصیلی طی سالیان گذشته ۹۵ هزار متر زمین در کمربندی بندرماهشهر و در جوار باغ رضوان به منظور احداث شهرک خودرویی به شهرداری بندرماهشهر واگذار و ۴۵ هزار متر آن نیز خاک ریزی شده، این تاجر تهرانی با همراهی برخی از مدیران استانی و شهرستانی به بهانه احداث شهرک خودرویی در حال اخذ زمینی در مرکز بندرماهشهر است.

علاوه بر زمین واگذار شده به شهرداری بندرماهشهر، در سال ۹۷ مدیرعامل وقت شهرک صنعتی بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری دولت از حداث شهرک خودرویی بندرماهشهر در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

تاراج زمین‌های بندرماهشهر در حالی صورت می‌گیرد که اکثر پروژه‌های شهری و طرح‌های اشتغال زایی با مشکل عدم تخصیص زمین و عدم همکاری اداره راه و شهرسازی مواجه می‌شوند.

نکته جالب توجه در واگذاری زمین‌های بندرماهشهر این است که همواره افراد دارای لابی با اشکال مختلف موفق به دریافت زمین می‌شوند و پس از گذشت مدتی، می‌توان آگهی فروش آن زمین‌ها را با قیمت‌های نجومی در فضای مجازی مشاهده کرد.

به راستی اگر هدف از این سرمایه‌گذاری احداث شهرک خودرویی است چرا رئیس اداره راه و شهرسازی تکلیف زمینی که پیش از این به همین نیت واگذار شده را مشخص نمی‌کند و بنا را به واگذاری زمین در مرکز شهر قرار داده است؟

همراهی رئیس اداره راه و شهرسازی بندرماهشهر در واگذاری زمین به طرحی که پیش از این زمین دریافت کرده بسیار جای تأمل دارد و انتظار می‌رود دادستان شهرستان بندرماهشهر به عنوان مدعی العموم با ورود به این ماجرا مانع از این واگذاری مشکوک شود.

واگذاری‌ بی ضابطه زمین‌های دولتی بندرماهشهر طی سالیان اخیر علاوه بر اینکه فضا را برای رانت‌خواران باز گذاشته و این افراد را یک شبه به سرمایه‌دارن کلان تبدیل کرده است، مشکلات فراوانی را برای توسعه شهر ایجاد می‌کند که ادامه این روند باعث خواهد شد تمامی طرح‌های عام المنفعه با در بسته مواجه شوند.