استاندار خوزستان اعلام کرد:

بازگشایی معابر اصلی شهر اهواز/ مدیران برای رفع مشکلات منتظر اعتبارات نمانند

استاندار خوزستان با اشاره به این که برخی محدودیت‌های تردد مانند مسدود کردن برخی معابر اصلی در کنترل کرونا تاثیری ندارد گفت: معابر اصلی که در شهر اهواز برای کنترل کرونا مسدود شده اند باید بازگشایی شوند.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان اهواز گفت: مسدود شدن برخی معابر اصلی موجب دشواری در تردد مردم شده است لذا این معابر باید بازگشایی شوند و تنها معابری که منتهی به پارک‌ها، مکان‌های ایجاد تجمع می‌شوند و … مسدود شوند از این رو باید موانع برطرف و راه‌ها باز شود مگر آن‌که شرایط اضطراری ایجاد شود.

وی ادامه داد: تاکنون مسایل ۱۷ شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است علاوه بر این از ۶ شهرستان نیز به صورت میدانی بازدید حضوری صورت گرفته است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده امیداواریم تا پایان هفته نشست‌های مربوط به همه شهرستان‌ها به پایان برسند.

استاندار خوزستان با ابیان اینکه مدیران برای رفع مشکلات شهرستان منتظر اعتبار نمانند بیان کرد: مدیران باید فعال و پرتحرک باشند و نباید خود را درگیر بروکراسی اداری کنند هر مدیری باید به دنبال راهکار برای رفع مشکلات باشد و با استفاده از کارشناسان حقوقی مشکلات را برطرف نمایند.

وی ادامه داد:مدیران استان برای گرفتن اعتبارات باید از مرکز و وزارت‌خانه‌ها پیگیری کنند و در این مسیر از کمک نمایندگان استان بهره ببرند.

سلیمانی با بیان این که بودجه شهرستان اهواز متناسب با وسعت و جمعیت آن نیست توضیح داد: نکته اول این که بودجه اهواز باید نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد و نکته دوم این با توجه به مشکلات اهواز، جمعیت آن، حاشیه نشینی و … باید در توزیع بودجه توازن رعایت شود .

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در منطقه غیزانیه اهواز بیان کرد: برخی مشکلات این منطقه کوچک و قابل حل هستند که باید با پیگیری برطرف شوند یکی از مشکلات مردم این منطقه عوارض تردد در اتوبان است که برای این منظور با وزیر صحبت کردیم تا مشکل اخذ عوارض از مردم غیزانیه جهت تردد حل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بودجه صندوق توسعه جهت رفع مشکل فاضلاب اهواز عنوان کرد: باید تا تیر ماه سال جاری، پروژه فاضلاب اهواز اجرایی شود زیرا در غیر اینصورت ممکن در موضوع دریافت این اعتبارات مشکلاتی ایجاد شود .

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب باید جدول زمانی برای اعتبارات صندوق توسعه برای تمام سال ارائه کند و به صورت ماهانه مشخص شود پروژه در چه نقطه‎‌ای قرارداشته است و بعد از گذشت مدتی با صرف چه هزینه ای به کجا می‌رسد.

در این نشست پیرامون مشکلات مختلف اهواز شامل مشکلات محل دفع پسماند صفیره، پیگیری طرح جامع فاضلاب اهواز، مشکلات آب شرب در برخی مناطق، زیرساخت های دفع آب های سطحی، حاشیه نشینی و … نیز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.