افتتاح پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریالی در امیدیه

خورنا: فرماندار امیدیه از افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه مبارک فجر با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

حسین لامی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر، فرمانداری شهرستان امیدیه برنامه‌های متنوع و مطلوبی را برای رفاه حال شهروندان و عمران آبادانی هر چه بیشتر شهرستان امیدیه در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا سه طرح کشاورزی و دامپروری با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرک دامپروری امیدیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و افتتاح شد.

*افتتاح ۲ طرح دامپروری

فرماندار امیدیه تصریح کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری و توسعه پایدار هر چه بیشتر در این زمینه که موجب پیشرفت در سایر زمینه‌ها نیز می‌شود، سه طرح بزرگ پرواربندی گوساله، دامپروری و کارخانه تولید کود آلی از فضولات حیوانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل دو طرح پرواربندی و دامپروری ۱۵۰ رأسی و ۲۰۰ رأسی گوساله بوده که و در مجموع اشتغالزایی ۹ نفر به صورت مستقیم بوده را فراهم آورده و به مراتب موجب شکوفایی در بخش تولید موادغذایی، پروتئینی، لبنی همچنین صنایع جانبی آن می‌شود.

*افتتاح کارخانه تولید کود آلی از فضولات حیوانی

لامی‌زاده طرح دیگر را کارخانه تولید کود آلی از فضولات حیوانی نام برد و گفت: این طرح نیز از جمله طرح‌های مفید فایده در بخش کشاورزی منطقه بوده که با استفاده از جمع آوری فضولات حیوانی، از سویی مسائل زیست محیطی کنترل خواهد شد و از سوی دیگر استفاده کمتر کشاورزان از سموم و کودهای صنعتی که آلایندگی زیست محیطی رقم می‌خورد.

وی در پایان اظهار کرد: در این طرح نیز زمینه اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به طور مستقیم فراهم شده است.