مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

رکورد تناژ تولید ورق فولادی در شرکت فولاد اکسین شکسته شد

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به جهش تولید صورت گرفته در این شرکت در سال ۱۳۹۹ گفت: با تلاش کارکنان این شرکت برای نخستین بار تولید ورق فولادی عریض شرکت فولاد اکسین به بالا ترین میزان خود در ده ساله گذشته یعنی به ۷۳۵ هزار تن رسید.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، امین ابراهیمی با بیان این خبر اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین در اسفندماه ۹۹ توانست برای نخستین بار شرکت به سبد تولید عملکردی خود (performance test) دست پیدا کند.

وی در ادامه یادآور شد: این اتفاق یکی از مهمترین دستآوردهای شرکت فولاد اکسین است که باعث شد کشور ما از واردات فولادهای خاص مورد نیاز صنعت نفت و گاز بی نیاز شود.

گفتنی است در حالیکه شرکت فولاد اکسین برای تولید ورق های فولادی آلیاژی و نفتی طراحی شده است و مطابق طراحی شرکت دانیلی ایتالیا (صاحب تکنولوژی) این شرکت می بایست ۹۰ درصد تولید خود را به ورق های باارزش افزوده بالا(آلیاژی و نفتی) و ۱۰ درصد آن را به ورق های ساختمانی اختصاص دهد که متاسفانه در دهه نخست فعالیت این شرکت هیچ گاه نتوانست به سبد تولید طراحی شده دست پیدا کند و عمدتا این ترکیب برعکس بوده است.

در اسفندماه ۱۳۹۹ شرکت فولاد اکسین برای نخستین بار توانست ۹۰ درصد از تولید خود را به محصولات با ارزش افزوده اختصاص دهد و به تست عملکردی سبد تولید خود دست یابد.