صدای آژیر خطر در شهرهای خوزستان به صدا در آمد

خورنا_ مجتبی خلیلی/توجه! توجه! علامتی که هم‌اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است و معنی و مفهوم آن این است که یک حمله ویروسی انجام خواهد شد. دورهمی‌های خانوادگی را ترک، حضور در تجمعات پرهیز و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنید.

رشد تلخ آمارها در روزهای نخست قرن جدید شمسی در استان خوزستان بیانگر کم‌توجهی اقشار جامعه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه همه‌گیری کرونا ویروس است.
آش نخورده دهن سوخته!!

اندکی پیش از انتخابات اسفندماه سال ۹۸ زمزمه‌های ورود یک ویروس چینی جدید به نام کووید ۱۹ یا همان کرونا به کشور پس از قوس و کش‌های فراوان تایید شد.

رویدادی که در شب انتخابات مجلس شورای اسلامی همگان را به فکر فرو برد و جمله معروف آش نخورده دهن سوخته اینبار با خفاش نخورده دهن سوخته نقل مجالس می‌شود.

مهم‌ترین آرزوی قرن

اتفاقی تلخ که جهان را متاثر کرد و بودن در کنار یک‌دیگر بدون حضور مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا را شاید مهم‌ترین آرزوی بشر در قرن حاضر کرده است.

فارق از آن که بیماری کرونا ساخته دست بشر بوده و سروصداهای روزمره و شایعات امروز آژیر قرمز کرونا به صدا در آمده و رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا و حجت عقلی شاید تنها روزنه عبور از روزهای سخت پاندومی کرونا باشد.

امروز سال ۱۳۹۹جای خود را به ۱۴۰۰ داده و کرونای چینی نیز جای خویش را به گونه جدی‌تر، خطرناک‌تر، عفونی‌تر به نام کرونای انگلیسی داد و شهرهای خوزستان را یک به یک قرمز می‌کند.

روزمرگی در حوزه کرونا

شاید از ابتدا یک ذوق زدگی در رسانه‌های فارسی لندن نشین برای بیان اولین مورد کرونا در کشور بود، اما رفته به رفته ذوق زدگی برخی از رسانه‌های داخلی نیز هویدا شد.

تا جایی می‌توان ذوق زدگی را در رسانه‌ها مشاهده کرد که لفظ کرونای انگلیسی به یک استان و یا شهرستان رسید به تیتر مورد علاقه بسیاری از رسانه‌های کشور مبدل می‌شود.

اما در ادامه تصمیم بر تجمیع آمار و صرفا یک اعلام کلی در کشور می‌شود که خود بخشی از روزمرگی در حوزه کرونا را پدید آورد.

دومین عامل در روزمرگی کرونا نیز می‌تواند بیان تیترها با چاشنی افزایش مخاطب و همراه با تعجیل اما بدون سیاست و در نظر گرفتن فاکتور آموزش در کنار خبر باشد.

مهمان ناخوانده

مهمان ناخوانده طبق رسم معمول جایش پشت درب منزل است و کرونا نیز از این باب مستثنی نبوده و با دوری از تجمع‌ها، مشارکت در جشن‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور می‌توان این مهمان ناخوانده انگلیسی را پشت درب خانه‌ها محبوس کرد.

مهمان ناخوانده‌ای که امروز خویش را میزبان هر جمع و دورهمی‌ها می‌داند و تداوم شرایط موجود فشار مضاعفی به شبکه درمان استان خوزستان به وجود خواهد آورد.

امید است که با توجه به قرمزی تلخ شهرهای خوزستان با خانه ماندن خود سپیده روشن را در سریع‌ترین روزهای ممکنه به میهن عزیزمان و خوزستان مظلوم باز گردانیم.

توجه! توجه! علامتی که هم‌اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است و معنی و مفهوم آن این است که شهرهای خوزستان به شرایط معمول خود بازنگشته و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عدالت شهرستان انديمشك به عنوان يكي از بدترين شهرهاي تجمعي در وضعيت قرمز كرونايي هيچگونه جلوگيري از مراسمات تشييع جنازه و ختم چندهزار نفري به عمل نمي آورد. تصاوير موجود حاكي از برگزاري مراسمات ختم چند هزارنفري در تاريخ 20 و 21 فروردين 1400 بدون ماسك و با ماسك است. تا كي بايد تاوان ندانم كاري مردم نادان و مسئولين ناتوان را بدهيم؟؟؟