واکسن تزریق شده به پاکبانان، روسی یا ‌آزمایشی کوبایی، مسئله این است

خبر اولویت دهی به مأموران تنظیف شهرداری ها برای تزریق واکسن کرونا-کووید ۱۹، چند روزی است که به گوش رسیده؛ اما عدم شفاف سازی درباره ی نوع و تاییدیه این واکسن ها، نگرانی  هایی را برانگیخته است.

پس از گذشت چندین ماه از کشف و هشدار درباره شیوع ویروس کرونا- کووید ۱۹ و تلف شدن جان بسیاری از مردم اقصی نقاط جهان، زمزمه های شادی بخش تولید واکسن آن از چندین کشور شنیده شد؛ که البته با وجود استاندارد های مشخص سازمان بهداشت جهانی، برخی از این واکسن ها هنوز مورد تأیید این سازمان قرار نگرفته اند و یا در مرحله ی آزمایش انسانی هستند.
واکسن های وارده به ایران اما با انتقاداتی روبرو بوده است؛ از سرعت بسیار کند وارد و توزیع کردن واکسن تا ورود واکسن آزمایشی کوبایی! طی چند روز اخیر، خبر اولویت دهی به مأموران تنظیف شهرداری های کشور ، جهت پاسداشت مقام این عزیزان و ادای احترام به آنان، مسرتی در میان این صنف و آحاد مردم ایجاد نمود و بسیار قابل تشکر و تقدیر است؛ اما عدم شفافیت درباره ی نوع و نام واکسن های مدنظر، نگرانی هایی در پی داشته است و بیم آن می رود که بجای واکسن روسی،از واکسن آزمایشی کوبایی استفاده شود.

در بهبهان نیز از روز شنبه، هفتم فروردین، واکسیناسیون پاکبانان انجام می گیرد و با توجه به دغدغه ی فعالین اجتماعی،اصحاب رسانه و عموم مردم پیرامون این واکسیانسیون، از ستاد مبارزه با کرونای استان و شهرستان انتظار اکید و شدید می رود که پیرامون این طرح شفاف سازی نمایند تا مبادا به جای ادای احترام به پاکبانان گرامی، منت بیهوده بر سر این عزیزان گذاشته شده باشد. همچنین پیشنهاد می شود ریاست محترم شورای شهر و یا شهردار محترم نیز همراه با پاکبانان از این واکسن استفاده کنند تا اطمینان خاطر عمومی فراهم گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *