اطلاعیه دادستان شهرستان رامشیر

خورنا – فرزاد شعبانی

حسن خادمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامشیر در این اطلاعیه اعلام کرد: مهم ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شرکت در جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن های پذیرایی و مراسم خانگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان ، برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع می باشد و برگزار کنندگان این مراسم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.ودرمراسم عروسی *شخص داماد وپدر داماد* بازداشت وطبق قانون مجازات خواهند شد.

دادستانی عمومی و انقلاب رامشیر در این اطلاعیه تاکید کرد: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

بر اساس این اطلاعیه، مامورین نیروی انتظامی شهرستان موظف هستند تا علاوه بر جلوگیری از برگزاری هر گونه مجالس عروسی و عزاداری و ترحیم با متخلفین برخورد قانونی کنند.

دادستانی رامشیر از شهروندان هم خواسته است تا در صورت مشاهده برگزاری هر گونه مراسم مراتب را جهت اقدام قانونی به مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.