آیت‌الله مکارم شیرازی: آمریکا حسن نیت خود را برای مذاکره نشان دهد

خورنا: یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر حضور همه اقشار در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: شرکت در این راهپیمایی یک تکلیف است و موجب می‌شود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان مستکبر زده شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیروزی انقلاب در ۳۴ سال پیش به یک معجزه الهی شبیه بود زیرا ملتی بی سلاح و بدون دفاع در برابر رژیمی تا دندان مسلح قیام کردند و توانستند ۲۵۰۰ سال حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند.

ملت ایران کار ۱۰ ساله را در ۱۰ روز انجام دادند

وی افزود: مقاومت و پایداری مردم در مبارزه با شاه موجب شد کاری که شاید ۱۰ سال به طول می انجامید در مدت ۱۰ روز خاتمه یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم ایران با توکل بر خداوند و حرکت در مسیر رهبری توانستند همه مراکز مهم کشور را از چنگ رژیم طاغوت درآورند گفت: سران رژیم پهلوی هم یا از ترس فرار کردند یا اینکه به دست مردم انقلابی به سزای اعمالشان رسیدند.

وی ادامه داد: در ۳۴ سال پس از انقلاب دشمنان اسلام و ایران هیچ‌گاه دست از توطئه‌چینی بر نداشته‌اند و همه ابزارهای خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته‌اند اما در هر مرحله با هوشیاری و بصیرت مردم ایران روبه‌رو شدند و شکست خوردند.

حضور ملت در همه صحنه‌ها موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم حضور در صحنه‌های مبارزه با دشمنان عنوان داشت: پیشروی و حضور در این عرصه موجب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر حضور همه اقشار در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: شرکت در این راهپیمایی یک تکلیف است و موجب می‌شود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان مستکبر زده شود.

مردم ایران اصل نظام را قبول دارند

وی با بیان اینکه اگر دشمنان گمان کنند تحریم‌ها بر مردم تأثیر گذاشته آن‌ها را چند برابر می‌کنند گفت: همه می‌دانیم کشور دچار مشکلات اقتصادی است اما مردم ایران با درک اهمیت حفظ نظام همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته‌اند زیرا اصل اسلام و نظام را قبول دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: عقل و تدبیر، دین‌داری و هوش مردم ایران اقتضا می‌کند که در همه صحنه‌ها به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور چشمگیری داشته باشند و با این کار دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران اشاره کرد و عنوان داشت: این پیشنهاد به این دلیل صورت گرفته که آن‌ها از تأثیر تحریم‌ها بر ملت ایران ناامید شده‌اند بنابراین ابزار جدیدی به نام مذاکره را پیش می‌کشند اما در عین حال از دشمنی و لجاجت خود هم عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ صداقتی در این پیشنهاد دیده نمی‌شود؛ آمریکا اگر راست می‌گوید باید با حذف تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهد وگرنه دروغ‌گویی دولت مردان این کشور ثابت شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر حل مشکلات مردم توسط مسئولان تصریح کرد: همه باید در مسیر انقلاب، امام و مقام معظم رهبری حرکت کنیم؛ هیچ کس نباید مسائل جناحی خود را بر سیاست‌های کلان نظام ترجیح دهد زیرا دشمنان همواره در کمین اختلاف و چند دستگی ملت ایران نشسته‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *