استاندار خوزستان خبر داد:

۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونا/بانیان مراسمات باید محاکمه شوند

استاندار خوزستان گفت: تعداد شهرهای قرمز استان به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در حال حاضر از هشت شهر به یازده شهر رسیده است.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰ در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در این جلسه آخرین وضعیت شهرها و عملکرد ستاد و قرارگاه نظارتی و قرارگاه غربالگری محله به محله شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: روند بیماری در استان در مجموع کاهشی است اما شرایط برخی شهرها متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تغییر کرد و تعداد شهرهای قرمز از ۸ شهر به ۱۱ شهر رسید و دو تا سه شهرستانی که مراسم پر جمعیت در آنها برگزار شد به وضعیت قرمز تغییر یافت.

استاندار خوزستان بیان کرد: بانیان مراسم عزا و جشن بدانند عامل گرفتاری و عذاب مردم شده اند. فرمانداران نیز بدانند اگر سهل انگاری کنند دچار چنین حالتی شده و سیر بیماری از کنترل خارج میشود.

سلیمانی اظهار کرد: تلاش کردیم خرمشهر از نارنجی به زرد تبدیل شود اما به دلیل برگزاری مراسم پرجمعیت دوباره قرمز شد.

وی عنوان کرد: کسانی که پروتکل ها را رعایت نمیکنند و چنین مراسماتی برگزار میکنند به شکل غیر مستقیم عامل انتشار ویروس و مرگ هستند و باید محاکمه شوند و با آنها برخورد شود.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: از اعضای شورای تامین شهرستان ها نیز میخواهم اسلحه هایی که در این مراسم مورد استفاده قرار میگیرد سریعا توقیف شود و سلاح هایی که دارای مجوز هستند مجوزشان ابطال شود  و موارد غیرمجاز هم مطابق قانون پیگیری و برخورد شود.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: اگر مردم بیشتر رعایت کنند امیدوارم بزودی از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شویم.

وی در پایان تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مراسم مربوط به نیمه شعبان و همچنین سیزده بدر برگزار نمیشود و امیدوارم مردم در این خصوص همراهی داشته باشند.