محسن رضایی: هزار تومان امروز، ۳۰۰ تومان سال گذشته است

خورنا: محسن رضایی، در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت جبهه پیروان امام و رهبری قم و در محل مسجد امام زین العابدین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های آخر مبارزات برای تحقق انقلاب اسلامی مخصوصا سال‌های ۵۵ و ۵۶ اوج یأس و ناامیدی انقلابیون بود و افراد مبارز، یا در زندان‌های شاه حضور داشتند و یا آن‌ها که در بیرون از زندان بودند، روحیه مبارزه نداشتند.

وی با بیان اینکه سال‌های ۵۵ و ۵۶ علاوه بر اینکه اوج ناامیدی نیروهای انقلاب بود، اوج قدرت نمایی ساواک نیز بود، گفت: انقلاب امام خمینی (ره) زمانی اتفاق افتاد که شیوه‌های مبارزه نیروهای انقلاب به ته خط رسیده بود و درست در چنین زمانی حادثه ۱۹ دیماه سال ۵۶ که همچون جرقه‌ای برای حرکت‌های انقلابی بود، اتفاق افتاد و مبارزات رفته رفته اوج می‌گرفت؛ البته اگر چه تجمعات و راهپیمایی‌های مردم محدود به حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر می‌رسید اما رفته رفته این مبارزات ده‌ها هزار نفری و صد‌ها هزار نفری شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران پس از انقلاب اسلامی در ایران، گفت: تا زمانی که انقلاب اسلامی تثبیت شد، فشارهای زیادی به مسئولان وارد شد تا اینکه سال‌های ۷۲ و ۷۳ یک تثبیت نسبی در کشور حاکم شد.

وی با بیان اینکه این انقلاب با سختی‌ها و فشار‌ها، و با هدیه کردن انسان‌های بزرگ چون شهید زین الدین، شهید همت، شهید باکری، شهید صادقی و… به تثبیت رسید، گفت: با تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران، به جای نظام فاسد شاهنشاهی، استقلال، آزادی و مردم سالاری در این کشور حاکم شد.

رضایی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران تبدیل به یک قدرت بازدارنده نظامی شده است و واقعیت این است که ایران امروز هر اقدام نظامی علیه خود را در نطفه خفه می‌کند و شاهد آن این است که در طی همین سال‌های اخیر دو بار اسرائیل و یک بار آمریکا در زمان جرج بوش قصد حمله نظامی به ایران را داشته و حتی دستور آن را نیز صادر کرده بودند، اما در ‌‌نهایت این کار را نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران و در سال‌های دور‌تر با هر فشاری به کشور ایران قسمتی از این کشور را جدا کرده و برای مثال باید پرسید کجاست بخارا؟ کجاست سمرقند؟ کجاست نخجوان؟ کجاست بحرین؟ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران عزت خود را بازیافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید شکرگذار نعمت‌ها بود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، نعمت آزادی و استقلال به ایران داده شد و البته شکر این نعمت‌ها به این است، که از آن‌ها درست استفاده کنیم و الا ناشکری، از بین رفتن نعمت و عذاب الهی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان ما حق ندارند در پیش چشم همگان و در زمانی که ماهواره‌های دشمنان منتظر فرصت هستند، شأن جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارند، چرا که حق این کار را نداریم و قطعا نه شهداء، نه امام شهداء و نه رهبر معظم انقلاب از این وضعیت راضی هستند.

رضایی اضافه کرد: چرا باید از نعمت ارزشمند آزادی و نعمت استقلال کشور و نعمت حمایت‌های رهبری بد استفاده کنیم؟ همه باید بدانیم که این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و از این رو همه باید مراقب آن باشیم.

وی گفت: آن چنان خاطرات تکان دهنده‌ای در انقلاب اسلامی هست که اگر این خاطرات همیشه جلوی چشممان باشد، به خود اجازه نمی‌دهیم هر حرفی را بزنیم و هر کاری را انجام دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم، گفت: واقیعت این است که با حمایتی که از نظام حاکم بر سوریه کردیم، ناتو را زمین گیر کردیم و یا با حمایتی که از مبارزین فلسطینی شد، دشمنان به قدرت نظامیمان پی بردند، اما سؤال اینجاست که چرا باید در گوشت و برنج مردم خود و در گرانی‌ها بمانیم؟ سؤال این است که این مسائل چه ربطی به انقلاب اسلامی دارد؟ این مسائل حتما به مسئولان مربوط است و باید دید که اشکال کارمان کجاست؟ باید ببینیم که آیا مغرور و دچار توهم شده‌ایم و از کار‌شناسان استفاده نمی‌کنیم؟

وی تأکید کرد: نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، سرمان را پایین بیاندازیم و ۸ سال دیگر را از دست بدهیم.

رضایی افزود: باید ببینیم که چرا گروه ۱+۵ حاضر به مذاکره جدی با جمهوری اسلامی ایران نیست؟ آن‌ها چرا باید پیش خود بگویند که با گرانی‌ها و نارضایتی‌های مردم، کار آن‌ها رو به اتمام است و دلیل برای مذاکره جدی وجود ندارد؟

وی با تأکید بر اینکه باید ببینیم اشکال کارمان در اقتصاد چیست که به این وضعیت گرفتار شده‌ایم؟ گفت: ما در کشور، با خود تحریمی و سوء مدیریت رو به رو هستیم که این امر، بزرگ‌ترین کمک به دشمنان و از جمله آمریکاست و در این صورت آن‌ها اصلا نیازی به آتش توپخانه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید پرسید که انقلاب اسلامی را می‌خواهیم یا پست و صندلی را؟

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم ایران تا کنون چند آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، گفت: با توجه به شرایطی که اقتصاد کشور دارد، باید گفت که وارد آزمون دیگری شده‌ایم.

رضایی تصریح کرد: این‌ها می‌خواهند داد مردم را در بیاورند که به خیابان‌ها بریزند و البته از جریانات فتنه و انحراف نیز استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز اقتصاد کشور به گونه‌ای است که طبق گفته کار‌شناسان، هزار تومان امروز، به اندازه ۳۰۰ تومان سال گذشته است و البته باز می‌خواهند هزار تومان سال بعد، ارزشی به اندازه ۱۰۰ تومان سال ۹۰ داشته باشد؛ آن‌ها می‌خواهند پول ایران را زمین بزنند و از این رو باید خود را برای یک وضعیت جهادی آماده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب برای اولین بار، چندی پیش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفتند افرادی با سطح توانایی بالا در اداره کشور به صحنه بیایند و آن‌ها که نمی‌توانند نیایند و این نکته‌ای است که باید به آن توجه لازم را داشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران، آزمون زندگی و اقتصاد را در پیش دارند، گفت: بیکاری، طلاق و… از امور نامطلوبی است که وجود دارد و البته یک مقدار آن به دلیل فشارهای خارجی است، اما قسمت اعظم آن مربوط به مدیریت داخلی است و از این رو باید یک تجدید نظر جدی در خود داشته باشیم.

محسن رضایی در ادامه با بیان اینکه سرزمین اصلی مبارزه مردم ایران، سرزمین اقتصادی است، گفت: به عنوان سرباز انقلاب اسلامی، از همه وفاداران به انقلاب می‌خواهم که خود را برای عبور با موفقیت از این آزمون آماده کنند.

وی گفت: البته معتقدم ملت ایران، با یک درخشش بی‌نظیری از این مرحله سوم عبور می‌کند تا دشمنان بار دیگر بگویند ما اشتباه کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چهار روز پیش خدمت رهبر انقلاب بودم که ایشان تأکید داشتند ما در کشور، ظرفیت‌های زیادی داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ یعنی اگر ما این منابع کنونی کشور را نداشتیم، بازهم با کمک همین نیروهای انسانی، حوادث را پشت سر می‌گذاشتیم.

به گزارش ایلنا، وی در پایان تصریح کرد: اقتصاد کنونی در شأن جمهوری اسلامی نیست و قطعا کشور ایران نیاز به یک اقتصاد بزرگ و با سطح بالای مادی برای مردمان خود دارد.