۶۵ درصد تست های کرونا در بندر ماهشهر همچنان مثبت است/ ادامه تزریق واکسن گروه های هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر از مثبت شدن ۶۵ درصدی تست های کرونا در این شهرستان خبر داد.

فضل اله ترحم | خورنا : دکتر محمد شنبدی ظهر امروز سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ اظهار کرد: در شبانه روز گذشته در شهرستان بندر ماهشهر از ۷۴ نفر آزمایش تشخیص عفونتی( تست PCR) گرفته شد که از این تعداد ۴۹مورد مثبت اعلام شده است که نشان دهنده ی مثبت شدن ۶۵ درصدی، تست هاست.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر از مبتلایان بستری شده اند و طی همین مدت خوشبختانه ۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند که حکایت از روند افزایشی موارد بستری است.

شنبدی گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱ نفر از همشهریان عزیز در اثر این بیماری منحوس جان خود را از دست داد و خانواده هایی را داغدار کرد.

وی در ادامه بیان داشت : در حال حاضر ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در سه بیمارستان شهرستان بستری هستند که از این تعدد ۲۲ بیمار در وضعیت حاد کرونایی در بخش مراقبتهای ویژه( ICU) به سر می برند.

شنبدی با بیان اینکه متاسفانه زنجیره بیماری کرونا در درون خانه ها لانه کرده است، گفت: آن چه به عینه می بینیم گسترش زنجیره ی بیماری به صورت خانوادگی است، در موارد متعددی ابتدا شاهد ابتلای یک نفر از اعضا خانواده و سرایت آن به سایر اعضاء خصوصا افراد مسن و بیماران زمینه ای خانواده بوده ایم.

شنبدی تصریح کرد: اگر بخواهیم زنجیره ی شیوع بیماری از درون خانواده ها سریعا قطع شود تنها راه آن قرنطینه و ایزوله واقعی شخص مبتلا است. نمی شود امید به قطع زنجیره داشت در حالیکه شخص مبتلا بدون ماسک در حال پیگیری وضعیت مرخصی خود و رفت و آمد آزادانه در جامعه است آن هم در شرایطی که شدت سرایت ویروس جهش یافته، بسیار زیاد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر به شیب نسبتا کاهشی بیماری در شهرستان اشاره کرد و گفت: هر چند شیب ابتلا نسبت به هفته گذشته قدری نزولی شده است اما نگرانی ما پایان مرحله اول تعطیلات و برگشت مسافران نوروزی و به تبع آن احتمال افزایشی شدن مجدد آمار مبتلایان است، آنچه که در این مورد توصیه می شود عدم مراجعت کارکنان به محل کار به محض مشاهده کوچکترین علائم بیماری و انجام سفت و سخت قرنطینه خانگی و ایزوله کامل مورد مشکوک است.

شنبدی گریزی هم به واکسیناسیون گروههای هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون زد و گفت: در شهرستان بندرماهشهر واکسیناسیون گروه های هدف از اوایل اسفندماه ۹۹ آغاز و در مرحله نخست ۵۰ درصد از همکاران شاغل در بخش های حساس بهداشت و درمان در مقابله این بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: در مرحله دوم بیماران دیالیزی دوز اول واکسن خود را دریافت کرده و از امروز نیز بیماران پیوند اعضا ، هموفیلی و تالاسمی می توانند با مراجعه به مرکز بهداشت شهرستان هماهنگی های لازم جهت تزریق واکسن را بعمل آورند ضمن اینکه واکسیناسیون سایر گروههای هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون در دستور کار است و تا آن موقع همچنان استفاده از ماسک بهترین و کارآمدترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر ضمن تشکر از تلاش بی شائبه، مستمر و بی چشمداشت کادر بهداشت و درمان در مبارزه با این بیماری گفت: با وجود تعطیلات نوروزی هر چهار بیمارستان ما در حال آماده باش هستند و پرسنل مرکز بهداشت و ستادی نیز با تمام ظرفیت تا ۱۴ فروردین در محل کار حاضرند، مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز بیماران را پذیرش می کنند ضمن اینکه مراکز پاراکلینکی ، داروخانه ها، آزمایشگاهها، سونوگرافی و رادیولوژی بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به انجام خدمات خود مشغولند.

شنبدی در پایان گفت: شهروندان میتوانند هرگونه اعتراض و شکایت خود را با مراجعه حضوری به معاونت درمان ، معاونت بهداشت و معاونت غذا و دارو شبکه مطرح و پیگیری کنند.

شایان ذکر است بر اساس رنگ بندی وزارت بهداشت، بندرماهشهر به همراه ۱۱ شهرستان دیگر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.