امام جمعه ماهشهر: نسل امروز فرهنگ دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار دهد

خورنا: حجت‌الاسلام والمسلمین ‘عبدالحسین غبیشاوی’ در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش نمازجمعه این هفته ماهشهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مؤسس مکتب شیعه‌ اظهار داشت: امام صادق(ع) دل‌های تشنه مردم را از معرفت و کلام نورانی خود که از قرآن و جدش نشأت گرفته بود سیراب و سیره و سنت اسلام را بنیان‌گذاری کرد.
به گزارش خورنا، وی افزود: این مناسبت‌ها فرصتی است که باید بیشتر به ابعاد شخصیتی امام جعفرصادق(ع) پرداخته شود و از این شخصیت در عرصه‌های گوناگون زندگی بهره گیریم.
امام جمعه ماهشهر در خصوص بعد فرهنگی و تربیتی شخصیت امام تصریح کرد: امام صادق(ع) از نزاع و جدال حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس بهره جست و چهره ناب اسلام را به جهان اسلام شناساند.
وی خاطرنشان کرد: این امام همام نمونه کامل تربیت شده مکتب اسلام در تمام عرصه‌های زندگی است.
غبیشاوی با اشاره به اظهار نظرهای رئیس مذهب مالکی‌ها‌ گفت: امام مالک فرموده است هر گاه بر امام صادق(ع) وارد می‌شدم او را در عبادت، راز و نیاز و تلاوت قرآن می‌دیدم.
وی با اشاره به شخصیت علمی امام صادق(ع) اضافه کرد: علم امام تجدیدکننده مذهب جدش رسول‌الله بوده و امامان اهل تسنن باواسطه یا بی‌واسطه علم خود را از وجود امام صادق(ع) کسب کردند.
امام جمعه ماهشهر به روایتی از تاریخ اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: امام در مدینه نخلستان خرمایی داشت که بر روی دیوار آن شکافی ایجاد کرده بودند تا نیازمندان از ثمره آن بهره ببرند.
وی اظهار داشت: امیدواریم که همه ما شیعیان زندگی و روشمان به آن امام بزرگوار نزدیک کرده و دنباله‌رو راه آن بزرگوار و جدشان حضرت رسول(ص) باشیم.
خطیب جمعه ماهشهر در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و دلاوران کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و شکست حصر حماسه‌ها و جان‌فشانی‌های بی‌بدیلی آفریدند.
غبیشاوی با اشاره به پیوند ناگسستنی نسل دلاور و شجاع دیروز و نسل پرتلاش امروز تصریح کرد: امروز وظیفه ما این است که فرهنگ شهادت و ایثارگری را به نسل‌های جوان و نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسل ما امروز باید رزمندگان را سرلوحه خود قرار دهند، آنان که با قدرت ایمان و تقوی خود وحشت را به جان دشمنان اسلام انداخته و در این مسیر جان در کف اقبال گذاشته و گام‌های بلند و دست‌نیافتنی شهادت و ایثار را برداشتند.
امام جمعه ماهشهر با گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان اضافه کرد: با فرمان امام راحل حصر آبادان شکسته شد و رزمندگان با سرلوحه قرار دادن فرمایش حضرت امام آبادان را از محاصره بیرون آوردند و در مسیر پیروی از ولایت، تکلیف و وظیفه خود را به انجام رساندند.
غبیشاوی در پایان با اشاره به آغاز فرارسیدن سال تحصیلی جدید و تبریک این مناسبت اضافه کرد: از والدین و انجمن اولیا و مربیان انتظار می‌رود که رابطه تنگاتنگ و مستقیم خود را با مسئولان مدرسه حفظ کنند تا نسلی بزرگمرد و دلاور و ایرانی و اسلامی و نمونه در جهان داشته باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *