گفت وگوی اختصاصی خورنا با نخستین خوزستانی دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا

واکسن کوو ایران برکت، تجربه ای متفاوت از اراده و توان متخصصان داخلی

خورنا_ ویروس منحوس کرونا، یکی از تجربیات تلخ و شیرین انسان های معاصر است که تجربیات ارزنده ای برای نسل های آینده به یادگار خواهد گذشت.

پس از انتشار این ویروس منحوس، موج های سنگین امید و یاس در کشورهای مختلف شکل گرفته و علی رغم تمهیدات گسترده، هنوز سایه ای این ویروس منحوس در زندگی عادی فردی و اجتماعی جوامع مختلف متبلور شده است.

یکی از تجربیات ارزنده ای که در دوران اخیر طنین اندازه شده است، قدرت و توان جوانان بومی بوده که با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام و ساخت واکسن تمام ایرانی برکت، متبلور شده است تا ایران اسلامی به کشورهای پیشرو و پیشرفته جهان اسلام در زمینه تولید واکسن نام خود را مطرح و بیش از گذشته اراده و توان والای جوانان خود را پر آوازه کند.

زمستان امسال و برای نخستین بار مرحله اول آزمایش انسانی واکسن کوو ایران برکت آغاز شد و ۵۶ نفر برای آزمایش این واکسن پیش قدم شده و این مرحله مطابق با آخرین استانداردهای بهداشتی جهان، به اجرا رسید.

پیمان خادم یکی از نخستین افرادی است که در دو مرحله این واکسن را دریافت کرده است و حال در یک گفت وگوی کوتاه پای صحبت های این جوان اهل شهرستان اندیمشک واقع در استان خوزستان نشسته ایم.

وی که نخستین خوزستانی دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا در کشور است، با بیان این که به صورت داوطلب برای دریافت این واکسن داوطلب شده است، گفت: پس از ثبت نام به هتل ارم تهران مراجعه کردم تا در این زمینه پیش قدم شوم.

خادم با اشاره به این که اطلاعیه و فراخون نخستین مرحله دریافت آزمایش واکسن ایرانی کرونا به صورت گسترده و در اکثر رسانه های کشور منتشر شد، افزود: پس از دریافت این واکسن هیچ گونه آسیبی به بدن من وارد نشده و در سلامتی کامل بوده و به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی در حال زندگی هستم.

وی با بیان این که پیش از دریافت واکسن کرونا تمام آزمایش های ممکن را مطابق با آخرین استانداردهای بهداشتی جهان طی کرده است، خاطر نشان کرد: این واکسن را در دو مرحله دریافت کرده ام .

خادم خاطر نشان کرد: روحیه و اراده جوانان ایرانی یک ثروت بزرگ و ماندگار است و هرگز نباید رشادت های جوانان و مدافعان جبهه سلامت و تمام کسانی که در زمینه تولید واکسن تلاش کروه اند را از یاد برد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، مراحل آزمایش های واکسن کوو ایران برکت در حال انجام بوده و پیش بینی می شود در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور با پیگیری و مجاهدات متخصصان داخلی در ستاد اجرایی فرمان امام آغاز گردد .

انتهای پیام/