۱۸۹ نفر داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در خرمشهر ثبت نام کردند

 

معاون استاندار، فرماندار ویژه و رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر گفت: ۱۸۹ نفر داوطلب در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر خرمشهر و مینوشهر در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند.

محمد حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شمار داوطلبانی که به صورت قطعی درهفتمین روز ثبت نام شورای شهر ثبت نام کردند ۱۸۹ نفر که از این تعداد ۸۹ درصد مرد و ۱۱ درصد زن بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده ۱۶۰ نفر آقا و ۲۲ نفرخانم و یک نفر انصرف داده است.

حیدری افزود: در مجموع ۱۱۴ نفر به صورت حضوری در فرمانداری‌و ۷۵ نفربه صورت غیر حضوری ثبت نام کردند و تنها ۶ نفر ثبت نام آنها نهایی نشده و با ارسال پیامک به آنها نسبت به رفع مغایرت که در سامانه وجود دارد اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر گفت: داوطلبان ثبت نام شده در دوره ششم حوزه انتخاباتی خرمشهر نسبت به دوره چهارم و پنجم ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

حیدری ادامه داد: در این دوره چهارنفر مدرک دیپلم، هفت نفر فوق دپیلم، ۱۱۹ نفر لیسانس، ۴۳ نفرفوق لیسانس، ۲ نفر دکتری و چهار نفر مدرک حوزوی دارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تصریح کرد: بعد از پایان ثبت نام، بررسی صلاحیت داوطلبان با اجرای مقررات توسط هیات اجرایی در مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نتیجه به افراد اعلام می گردد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهرمسئله انتخابات را یکی از جلوه های مردم سالاری دینی درجمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: انتخابات یکی از پیشران های تغییر تهدیدات دشمنان نظام در سطوح گوناگون و سطح منطقه و تبدیل به فرصت های بین المللی و داخلی برای توسعه ، پیشرفت و آبادانی کشور و تقویت بیشتر در حوزه مردم سالاری دینی و تبیین گفتمان مدیریت انقلابی در کشور ایران اسلامی است.

حیدری گفت: در این راستا بر اساس قانون و گفتمان انقلاب اسلامی این مردم هستند که تعیین کننده و کانون اصلی و هسته اصلی در جمهوری اسلامی هستند و ما باید به عنوان مجریان قانون شرایط لازم و کافی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و صیانت از آرای مردم داشته باشیم.

وی همه انتخابات ها در جمهوری اسلامی ایران را مهم بیان کرد و گفت: در دوره فعلی و پیشرو به دلیل شرایط بین المللی و داخلی که معطوف به تحریم های ظالمانه آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران این انتخابات بسیار مهم است و سیاست دشمن برای انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت حداقلی مردم است بنا بر این ابزار تغییر سیاست دشمن، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

حیدری با بیان اینکه تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات همراه با امنیت فراهم شده گفت: رسانه ها نقش مهم و اساسی در تبیین انتخابات سالم و رقابتی خواهد داشت و امید است همه ما تحت لوای رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب و اجرای دقیق و صحیح قانون، انتخابات حداکثری بامشارکت همه مردم داشته باشیم.

وی به تشکیل هیات اجرایی حوزه انتخابی خرمشهر اشاره کرد و گفت: هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری با مساعی همه بزرگان، معتمدین مورد تایید تشکیل شد و هم اینک گام اول انتخابات برداشته شده است.

حیدری ادامه داد: برآیند هیات اجرایی انتخابات نشان دهنده رعایت اصل بی طرفی است که بر همه ما لازم و واجب است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در حوزه انتخابی شهرخرمشهر و مینوشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای داریم وبه منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با وزارت کشور برای افزایش شعب اخذ رای هماهنگی های لازم انجام شده است.

حیدری ادامه داد: در دوره گذشته خرمشهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیکی بود اما در این دوره براساس سیاست وزارت کشور در کلان شهرها و شهرهای مراکز استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهرضمن توصیه به نامزدهای انتخاباتی خرمشهر گفت: نامزدهای انتخاباتی از تخریب شخصیت افراد و توهین به شدت اجتناب کنند و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

حیدری افزود: به همه داوطلبان و همه کسانی که پا در رقابت های انتخاباتی گذاشته اند توصیه می شود که به همدیگر احترام بگذارند.

وی در ادامه گفت: همه کسانی که در این دوره ثبت نام کردند مسلمان و برادر و خواهر ما هستند ومتعهد و دلسوز هستند و می خواهند گره ای از مشکلات مدیریت شهری را برطرف کنند بنا بر این اصل در تکریم و کمک به فضای مشارکت در انتخابات است و ما نباید اصول اخلاقی و اسلامی را فدای رقابت های انتخاباتی کنیم.

حیدری با بیان اینکه فضای مجازی در برخی مواقع تندروی هایی در آن وجود دارد گفت: لازم است این تندروی ها توسط رسانه ها مدیریت شود و تعدادی از اصحاب رسانه به عنوان پیشران فضای مجازی با
هم هماهنگ شوند و گروهی را تشکیل و فضای مجازی را مدیریت نمایند و اجازه ندهند سایت های نامعتبر بر روند کار حرفه ای تاثیر منفی بگذارند و این مسئولیت به عهده فعالان حوزه رسانه باشد.

وی یکی از رسالت های رسانه را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق برای مخاطب دانست و گفت: پیامی که از سوی رسانه منتشر می شود نباید گمراه کننده و تحریف کننده باشد بلکه یک پیام حقیقی باشد تا یک مخاطب در عالم حقیقت و واقعیت تصمیم بگیرد و افراد صالح و متعهد و دلسوز را انتخاب کند.

حیدری در ادامه گفت: ما باید به مردم اجازه دهیم به دور از غوغاسالاری رسانه ای و جوسازی وحاکمیت زور و قدرت انتخاب خود را انجام دهند لذا نقش رسانه بسیار مهم است.