ما دین خود را مدیون امام حسین (ع) هستیم

خورنا_حجت الاسلام سید کمال موسوی در دیدار با مدیر، هیئت امنا و کادر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک که به مناسبت میلاد امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد، گفت: امام حسین (ع) تنها شهید معرکه است که به سراغ شهادت رفت اما بقیه ائمه، شهید ترور شده‌اند که شهادت به سراغ آنها آمد.

امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه اگر رشادت‌ها و دلاوری‌های اصحاب حضرت سیدالشهدا (ع) نبود، دین به ما نمی رسید افزود: ما دین خود را مدیون امام حسین (ع) هستیم چرا که اگر قیام ایشان صورت نمی گرفت، اکنون از مسلمانی، حجاب، عفاف و غیرت ما خبری نبود.

وی به تشریح جایگاه و نقش حوزه های علمیه برادران و خواهران پرداخت و اذعان کرد: حوزه های علمیه باید بتوانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی نیز در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خورنا با بیان اینکه تاسیس حوزه های علمیه خواهران یکی از برکات نظام اسلامی به حساب می آید که تا کنون منشا خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف پژوهشی، آموزشی و تبلیغی بوده است تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران با توجه با اهداف و رسالت هایی که دارند، تلاش مضاعفی در بخش های مختلف و همچنین میل به مرجعیت علمی و دینی بانوان جامعه داشته اند و تلاش می کنند که بتوانند مرجع توانمندی در پاسخگویی به مسائل و شبهات علمی و احکام دینی بانوان جامعه باشند.

مسئول هیئت امنا حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک نیز عنوان کرد: تا کنون حوزه های علمیه خواهران توانسته اند در عرصه پژوهش، آثار بسیار ارزشمندی را به جامعه علمی ما تقدیم کنند و در عرصه تبلیغ هم این توانمندی در این حوزه ها در سطح بالایی قرار دارد.

وی مرجعیت علمی و دینی برای جامعه بانوان را از اهداف و رسالت های مهم حوزه های علمیه خواهران برشمرد و بیان کرد: در کنار برنامه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، مباحث اخلاقی و تهذیبی نیز از محورهای اساسی حوزه های علمیه خواهران هستند تا با کسب و میل به کمالات اخلاقی بتوانند تربیت کنندگان‌ مادران آینده کشور و بانوانی عالمه و صالحه جهت پروش و تربیت نسلی پاک باشند.

 

انتهلی پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *