چرا کسی یقه دادستان فعلی تهران را برای قتل ستار بهشتی نمی گیرد

خورنا: حجت الاسلام حمید رسایی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد اهل بیت(ع) قم، اظهار داشت: بعد از این که آقای احمدی نژاد برای توضیحاتی در مورد وضعیت اقتصاد کشور به مجلس آمد و جلسه خوبی هم بود، سایت هاشمی رفسنجانی یادداشتی از یکی از نمایندگان مجلس هفتم منتشر کرد که در آن با انتقاد از سکوت نمایندگان در مقابل احمدی نژاد گفته بود، آیا این مجلس است؟ به همین جهت بنده یادداشتی نوشتم و گفتم آقای هاشمی! شعار وحدت ملی که از آن سخن می گویید دروغ و کلک بازی است و الا چه چیزی بهتر از این که مجلس و دولت تعامل داشته باشند؟

وی افزود: چند وقت گذشت تا این که قصه آقای مرتضوی پیش آمد و دولت هم اصرار داشت که او بماند؛ هر دو طرف مجلس و دولت لجاجت کردند تا این که نمایندگان مجلس گفتند وزیر کار را استیضاح می کنیم، اما به نظر من اولین کسانی که در روز یکشنبه خیانت کردند، استیضاح کنندگان بودند.

رسایی گفت: می گویند آقای مرتضوی در جریان کهریزک مقصر است؛ اگر آن جا مرتضوی مقصر است و یقه او را می گیرید، چرا در قضیه ستار بهشتی که او هم کشته شد، کسی یقه دادستان فعلی تهران را نمی گیرد؟

وی با بیان این که در روز استیضاح وزیر کار و مباحث پیش آمده در صحن علنی مجلس، عده ای مردودین فتنه بداخلاقی شدند که باید توبه کنند، گفت: ابتدا استیضاح کنندگان وزیر کار و در درجه بعد احمدی نژاد در این مسئله مقصر هستند.

مدیر کل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: اگر آقای احمدی نژاد آن گارد را نمی گرفت و آن کار را نمی کرد، آقای شیخ الاسلام مجددا برای وزارت کار رأی می آورد، اما از صبح روز یک شنبه می گفت، شیخ الاسلام را آورده ام قربانی کنم.

وی افزود: اگر آقای احمدی نژاد آن کار را نمی کرد، نمایندگان یا دوباره به شیخ الاسلامی برای وزارت کار رأی می دادند یا اصلا نمی دادند که در هر صورت برنده بازی دولت بود، اما متأسفانه بعد از نمایندگان موافق استیضاح شیخ الاسلامی، شخص احمدی نژاد دومین مردود آن جلسه بود که در سال های اخیر لجاجت های زیادی داشته است.

رسایی گفت: بعد از سخنان آقای احمدی نژاد هم رئیس مجلس شروع به اهانت و بی احترامی کرد و آن به سلامت گفتن ها را گفت؛ شنیده ام که سایت آقای لاریجانی فیلم سخنرانی رئیس مجلس را روی خروجی سایت شخصی او گذاشته اند که باید پرسید مگر زدن آن حرف ها افتخار دارد؟

در این لحظه برخی از حاضران در جلسه شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند که رسایی گفت من مسئولین کشور را ضد ولایت فقیه نمی دانم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دستگیری ۲۴ساعته مرتضوی، خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، گفت: چرا برادرت را دستگیر نکردی؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و پخش فیلم فاضل لاریجانی و مرتضوی از سوی احمدی نژاد، گفت: کار احمدی نژاد درست نبود، اما بالاخره فهمیدیم تخلفی شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه که پرسید، آیا در انتخابات ۹۲، فتنه ای خواهیم داشت؟ گفت: فتنه ۹۲ سخت تر از فتنه ۸۸ بوده و دشمنان ولایت فقیه را هدف خواهند گرفت.

رسایی خاطرنشان کرد: البته برخی ها این قدر مشغول پروژه بنی صدر سازی هستند که خبر ندارند خودشان دارند تبدیل به منتظری دیگری می شوند.

وی اضافه کرد: برخی افراد می گویند باید این قدر رئیس جمهور را عصبانی کنیم تا او یک قدم هم که شده به شرایط عدم کفایت سیاسی نزدیک شود اما هیچ تردیدی نداریم که رهبری می خواهد این دولت تا پایان بماند و در مسیری که ۳تیر ۸۴ تعیین کرده بود حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: تردید نداریم که یک جریانی در داخل کشور وجود دارد که می خواهد حتی یک روز هم که شده این دولت زودتر ساقط شود تا بگوید دیدید ما راست می گفتیم؟ آن ها می خواهند اگر این دولت ساقط هم نشد، از شرایط سوم تیر ۸۴ فاصله بگیرد که البته تردید نداریم که فاصله گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه که در مورد حضور غلامحسین الهام در دولت و احتمال کاندیداتوری او پرسید، گفت: آقای الهام با بسیاری از اطرافیان دولت تفاوت دارد و به همین جهت از طرف دولت کاندیدا نمی شود!

رسایی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حضار در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور و این که چرا انجام نشد؟ گفت: حضرت آقا وقتی می گوید سؤال نشود، می داند که طرح سؤال از رئیس جمهور پازل شخص دیگری را پر می کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد گرانی ها و این که آیا دولت توانایی حل این مشکلات را دارد؟ گفت: دولت زحمت خود را می کشد اما اشکالاتی دارد، اما نباید فراموش کرد که زمان هاشمی رفسنجانی هم تورم ۵۰درصدی داشتیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که آیا خود دولت در گرانی ها نقش ندارد؟ گفت: من نمی توانم چنین چیزی را بپذیرم.

وی در پاسخ به سؤال شخص دیگری که پرسید نظر خود را راجع به علی لاریجانی، قالیباف، علی مطهری و صادق لاریجانی بگویید، گفت: مثل این که سؤال کننده می خواهد ما هم به اوین برویم.

رسایی در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر این که بالاخره هاشمی کاندیدا خواهد شد یا خیر؟ گفت: شک نکنید که هاشمی قطعا کاندیدا خواهد بود و این آخرین تیتر هفته نامه ۹دی است که این جا آن را لو دادم!

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای توافق شده که یا هاشمی، یا خاتمی و یا سیدحسن خمینی کاندیدای اصلاح طلبان باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخن اخیر محمدعلی نجفی مبنی بر این که اصلاح طلبان قطعا با یک کاندیدا خواهند آمد، گفت: در جلسه ای خصوصی، توافق شده و طراحی این است که تا روز انتخابات روی آقای خاتمی تأکید کنند و آقای خاتمی هم این دعوت به کاندیداتوری را رد نکند؛ یعنی تا روز ثبت نام و حتی چاپ پوستر انتخاباتی اصلاح طلبان، خاتمی است، اما به یک باره می گویند باید هاشمی بیاید و راه دیگری نیست.

وی در ادامه در خصوص کاندیداتوری رحیم مشایی هم گفت: مشایی اگر تأیید صلاحیت شود حتما کاندیدا می شود اما سبد رأی هاشمی و مشایی یک جاست.

رسایی گفت: دو کانون رأی ساز در انتخابات وجود دارند که هر کدام ۲۰ درصد آرا را دارند، اما ۶۰ درصد رأی خاکستری جامعه است که هر کدام از این ۲۰ درصد تلاش می کنند آن ۶۰درصد را با خود همراه کنند.

وی افزود: قطعا با آمدن هاشمی در انتخابات، انتخاباتی دو قطبی خواهیم داشت البته نه بین دولت و هاشمی، چون سبد رأی آن ها یک جاست؛ در این میان یک جریان سوم تیر وجود خواهد داشت که یا جلیلی، یا باقری لنکرانی و یا حداد عادل خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حضار مبنی بر این که سرنوشت شکایت هاشمی از شما چه شد؟ گفت: من برای دادگاه آماده ام و گردن ما از بشکه باریک تر است.

وی افزود: چرا قبل از اینکه تحقیقات تمام شود، مهدی هاشمی با قید وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شده است.

رسایی با اشاره به اینکه برخی افراد سعی می‌کنند مهدی هاشمی از بعد اقتصادی تبرئه شود، اضافه کرد: مهمترین اتهام مهدی هاشمی بیش از آن که سیاسی و امنیتی باشد، اقتصادی است و بنیان مالی اصلی فتنه ۸۸ از همان جا منشا می‌گیرد و البته با توجه به اینکه تحقیق و تفحص را از دانشگاه آزاد آغاز کرده‌ایم احتمالا منبع تغذیه مالی فتنه ۸۸ را پیدا خواهیم کرد.

رسایی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم موسوی، کروبی و خاتمی راس فتنه سال ۸۸ نبودند، تصریح کرد: چهار نهاد امنیتی و اطلاعاتی در کشور پس از انتخابات مامور شدند تا متوجه شوند راس فتنه سال ۸۸ چه کسی بود که تمام این نهادها به یک نفر رسیدند.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه برخی اصولگرایانی که در برابر اصلاح طلبان شکل گرفته بودند به دلیل عدم تشخیص در فتنه ۸۸ مردود شدند، خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ با کلید دولت وحدت ملی در سال ۸۷ شکل گرفت.

به گزارش ایلنا، رسایی با بیان این که در فتنه های آینده ممکن است افراد دیگری از قطار انقلاب خارج شوند، گفت: اکنون پس از ۲۴ سال از رحلت امام خمینی(ره) راه انقلاب را درست رفته‌ایم و کسانی که دائم امام امام می‌کنند، دروغ می‌گویند و نباید به آن ها اعتماد کرد.