استاندار خوزستان: فرمانداران باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کنند

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران به عنوان مجریان اصلی انتخابات باید نسبت به رعایت اصل بی طرفی، سلامت و شفافیت انتخابات اهتمام داشته و هر جایی که هیات های اجرایی متناسب با این ملاک ها انتخاب نشده باشند نسبت به اصلاح ترکیب انتخاب شده مبادرت ورزند.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ در نشست با فرمانداران استان و معاونین استانداری گفت: از آنجایی که برخی سنت ها و آداب و رسوم ارزشمند رایج در فرهنگ ما با شرایط پاندمی کرونا سازگاری ندارد لذا ما باید خود را با این شرایط وفق دهیم زیرا این ویروس به هیچ عنوان خود را با ما وفق نخواهد داد.

وی برگزاری مراسم شلوغ شادی و عزا در خوزستان را موجب تشدید و گسترش بیماری کرونا دانست و بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم به صورت جدی با این تخلفات مقابله نمایند

استاندار خوزستان افزود: البته فرمانداران قبل از توسل به نیروی سلبی نیز باید نسبت به توجیه صاحبان مجالس توجه ویژه داشته باشند چرا که برگزاری یک مراسم عزاداری و یا جشن به قیمت چندین مراسم عزا و مرگ و میر برای عزیزان ما خواهد بود و هیچ کس راضی به پرداخت این بهای گزاف و دردناک نخواهد بود.

سلیمانی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران به عنوان مجریان اصلی انتخابات باید نسبت به رعایت اصل بی طرفی، سلامت و شفافیت انتخابات اهتمام داشته و هر جایی که هیات های اجرایی متناسب با این ملاک ها انتخاب نشده باشند نسبت به اصلاح ترکیب انتخاب شده مبادرت ورزند.

وی بیان کرد: از فرمانداران میخواهم با همه مقامات عالی شهرستان همچون ائمه محترم جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندهان نیروهای مسلح و روسای دادگستری شهرستان ها تعامل سازنده داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرمانداران در عین رعایت احترام و تعامل سازنده با مقامات عالی و موثر شهرستان ها باید نماینده دولت و نظام باشند و در انتخاب مدیران مستقل عمل نمایند.

سلیمانی ادامه داد: همچنین فرمانداران اگر فردی برای منصبی به آنها معرفی شد تنها در صورتی این مسوولیت را به وی محول نمایند که وی دارای سه شاخص توانمندی، همراهی با سیاست های دولت و سلامت نفس باشد.

وی در پایان افزود: البته این شاخص ها منحصرا توسط کمیته منابع انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از احراز این شاخص‌ها نیز لازم است که در مرحله بعد مطابق قانون در زمینه شاخص وفاداری به نظام نیز از نهادهای مربوطه استعلام گرفته شود.