فرماندار هندیجان : افزایش بیماریابی و مراقبت اطرافیان ، بهترین راهکار در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای شکست ویروس کرونا میباشد

به گزارش خبرگزاری خورنا “دوشنبه ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ آخرین جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سال ۹۹ به ریاست مهندس علی بویری فرماندار هندیجان، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

مهندس بویری در آغاز صحبتهای خود پیشاپیش عید نورروز را به حضار تبریک گفت و بیان داشت: از همه اعضاء شورای سلامت و ادارات شهرستان ازجمله شبکه بهداشت و درمان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر ادارات و ارگانها که در اجرای مصوبات مقابله با کرونا با عملکرد خوب و اجرای کامل و دقیق مصوبات، نه تنها از بدتر شدن شرایط جلوگیری کردند بلکه شرایط را به گونه ای رقم زدند که تغییر رنگ از نارنجی به زرد در شهرستان ایجاد شد، تشکر و قدردانی میکنم.

وی ادامه داد: شالوده و اساس این تغییر بر پایه هم دلی و همکاری مردم شریف هندیجان استوار است، از بازار بزرگ کالای خانگی، خانواده های داغدار اموات که با حداقل نفرات مراسمات را برگزار کردند و سایر اقشار مردم که با همکاری ملموس و بسیار خوب خود که نشانه اصالت، دانش و فرهنگ مردم شریف هندیجان است، که بدون نیاز به استفاده از هر نوع قوه قهریه و تنها یا مذاکره و صحبت و با همکاری خوب خود این تغییر را ایجاد کردند تشکر و قدردانی میکنم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که این تغییر بسیار شکننده است و شرایط هر لحظه ممکن است با سهل انگاری و کم توجهی به دستورالعملها به وضعیت قبل بازگردد.

وی ادامه داد: اجرای تشدید بیماریابی با کمک نیروهای بسیجی در دستورکار جدی در برنامه مدیریت و کنترل بیماری کرونا است، بدون تردید افزایش بیماریابی و مراقبت اطرافیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به راههای دیگر مانند قرنطینه و بستن بازارها و راهها برای شکست ویروس کرونا بسیار موثر تر میباشد. در اجرای دقیق این برنامه همکاری و صداقت مردم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پایان صحبتهای خود، تشکیل دو کمپین “نه به مسافرت” و “نه به دید و بازدید” را در دستور کار ادارات جهت فرهنگ سازی در میان جامعه جهت حفظ و بهتر شدن شرایط بیماری کرونا در هندیجان قرار داد.

دکتر رئیسی در گزارش خود از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: از آغاز طرح تیمهای نظارتی بهداشت،بسیج و هلال احمر در مجموع ۳۷۸۰ بازدید از امکان و مراکز سطح شهر داشتند که ۵۶۵ مورد اخطار و ۱۱۸ مورد پلمب متخلفان انجام شده است. همچنین از آغاز طرح تا کنون تعداد ۴۲۱۴ مورد تست کرونا از افراد مشکوک و اطرافیان بیمار گرفته شده که ۴۱۵ مورد مثبت شناسایی و مراقبت شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در صحبتهای خود ضمن تشکر از اداره شهرداری به خاطر کمک ۴ هزار ماسک سه لایه به شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد: درصد مورد انتظار و مطلوب در رعایت پروتکلها در ادارات بالای نود درصد است که ۹ اداره شهرستان به این مطلوب دست پیدا نکرده اند که میبایست اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. درصد استفاده از ماسک در میان شهروندان کمی کمتر از حد مطلوب است که باید در این زمینه نیز اقداماتی جهت فرهنگسازی و تشویق مردم به استفاده حداکثری از ماسک انجام گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در مورد مصوبات جلسه شورای سلامت گفت: تمامی مصوبات جلسه قبل ازجمله لایروبی و آهک پاشی جداول، رفع نواقص کشتارگاه، رفع کلیه شکستگیهای خطوط آبرسانی، ساماندهی جایگاه پسماند، رفع معظل غیربهداشتی خیابان ۸ مسکن مهر جنوبی، همگی در حال اجرا و اقدام هستند که امیدواریم به سرعت و به زودی به طور کامل انجام شوند

گفتنی است دکتر رئیسی ضمن اعلام رضایت از اقدامات ستاد کرونای شهرستان ازجمله، عدم برگزاری مراسم ختم و عروسی، برگزاری مراسم تدفین با کمترین شرکت کننده که با برنامه ریزی خوب فرمانداری به شکل مطلوب اجرا شد، استفاده از ماسک در میان پرسنل ادارات، تعطیلی مدارس در تعدادی از بخشهای پرخطر شهرستان، نوبت دهی بیرون از بانکها و در فضای باز، ممانعت از توزیع اقلام دولتی، انجام تست کرونا در بندر سجافی، نصب بنر در دهیاریها، ادارات و سطح شهر، به مواردی ازجمله عدم رعایت پروتکل ها توسط تعدادی از مردم و صنوف مختلف( بخصوص کالاهای خانگی و بازار هندیجان جنوبی)، عدم رعایت پروتکل ها در جایگاه سی ان جی، تجمع جوانان بصورت گروهی در جاده هندیجان–دیلم، عدم رعایت پروتکل ها در پست بانک و پیشخوان ها توسط مراجعین را به عنوان عوامل ایجاد کننده بیماری کرونا که میباست در مورد آنها اقدام جدی صورت گیرد اشاره کرد