رییس منابع طبیعی بندر ماهشهر: شیوه نامه بهره برداری اصولی از مراتع به نمایندگان دامداران بومی ابلاغ شد

نشست ابلاغ شیوه نامه بهره برداری از مراتع به نمایندگان دامداران بومی با حضور رییس یگان حفاظت منابع طبیعی بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، ظهر امروز ۲۴ اسفندماه، در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر و با حضور رییس یگان حفاظت منابع طبیعی بندر ماهشهر، شیوه نامه بهره برداری اصولی از مراتع به نمایندگان دامداران بومی تفهیم و ابلاغ شد.

حجت الله جلیلیان در این خصوص اظهار داشت: در مرتع پلاک ۲۷ که به مرتع شرایع و هور بندر ماهشهر معروف است، سه سامان دامداران بومی مرتع به نام مش انبر، عثامنه و رحیم آباد وجود دارد که به صورت مشاع از این مراتع استفاده می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر ادامه داد: مطابق با بند ۱۰ فصل سوم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور که امروز به نماینده دامداران ابلاغ شد، وظیفه حفاظت و نگهداری از مرتع، رعایت فصل چرا، تعداد دام مجاز و تمام موارد مربوطه بر عهده خود دامدار است.

جلیلیان در پایان تاکید کرد: دامداران موظفند تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه طرح مرتع داری اقدام کنند؛ در غیر اینصورت طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *