برگزیدگان نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» معرفی شدند

برگزیدگان نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» با همکاری کانون پرورش فکری خوزستان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز معرفی شدند.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، رویا پروین، محدثه الماسی و فاطمه رشیدی هیئت‌داوران نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» در بخش دل نوشته گروه سنی بالای ۱۲ سال (نونگاه)، نگار گچ پزان از بهبهان، وینا دهداری نژاد از بهبهان، رضوان صادق از بستان و ریحانه بختیاری نژاد از گتوند را به عنوان نفرات برگزیده معرفی کرد.
در این بخش و گروه سنی مونا بهوندی از رامهرمز، رقیه فریسی از بستان و مریم زکی زاده از اهواز شایسته تقدیر شناخته شدند.
در گروه سنی بالای ۱۵ سال (نوجوان) بخش دل نوشته نیز رتبه‌های برگزیده به عسل رضایی از اهواز، شکیبا قنواتی از ماهشهر و روژان رستمی از اهواز رسید. در این بخش نیز هیئت‌داوران آثار حدیث طالب از اهواز، نغمه هزاروند از باغملک، معصومه عابدی از اهواز و آیه سادات آذریان از دزفول را شایسته تقدیر دانست.
در بخش شعر نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» در گروه سنی بالای ۱۵ سال سنا امرائی از اهواز، آتنا دهقانی مدیسه از اهواز، و ریحانه کلانتر از گتوند رتبه‌های برتر را کسب کردند.
تنها برگزیده گروه سنی بالای ۱۸ سال (بزرگ‌سال) بخش شعر این رویداد ادبی حسین بازپور از اهواز بود که از سوی هیئت‌داوران به عنوان تک اثر برتر معرفی شد.
در بخش داستان، گروه سنی بالای ۱۲ سال (نو نگاه) نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» ستایش سرکهکی از رامهرمز، زهرا بابامندنی از دزفول و سوفیا رضایی از اهواز شدند و از فاطمه زکی زاد تقدیر به عمل آمد.
پریا ماهان پور از شهرستان دزفول نیز تنها برگزید بخش داستان در گروه سنی بالای ۱۵ سال (نوجوان) شد.
براساس این گزارش در این رویداد ادبی ۱۳۷ اثر در مرحله پایانی در سه بخش شعر، داستان کوتاه و متن ادبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
فراخوان نخستین مهرواره ادبی استانی «قاب عکس آفتاب» با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ منتشر شد.
این مهرواره در سه بخش شعر، داستان کوتاه و متن ادبی برگزار شد و کودکان و نوجوانان بالای ۱۲ سال (نونگاه)، بالای ۱۵ سال (نوجوان) و بالای ۱۸ سال (بزرگ‌سال) می‌توانستند آثار ادبی خود را با موضوع شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این مهرواره ارسال کنند.