سال ۹۱، سال افتتاح پروژه های بزرگ در ماهشهر است

خورنا: رئیس شورای شهر بندر ماهشهر گفت: سال آینده سال شکوفایی ماهشهر در افتتاح پروژهای بزرگ عمرانی نظیر مرکز تفریحی خور و پارک ۶۸ هکتاری است.

عبدالرضا آلبوغبیش در گفت و گو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: با توجه به وظیفه ای که در قبال شهروندان داریم، تمام تلاش خود را برای آباد کردن شهرستان بندر ماهشهر انجام می دهیم.

وی ادامه داد: بعضی از درخواست های مردم ماهشهر، فراتر از قوانین هستند و ما با توجه به اینکه خارج از قانون هستند متاسفانه نمی توانیم بر طرف کنیم.البته درخواست های در چارچوب قانون را تاکنون در حد توان خود برطرف کرده ایم و یا در حال بر طرف کردن هستیم و به زودی اغلب مشکلات شهر برطرف خواهد شد.
آلبوغبیش افزود: در طول مدتی که شورای سوم روی کار آمده است، همه خیابان ها و کوچه های شهر و شهرک ها آسفالت شده است؛ البته به صورت موردی در شهرک های طالقانی و رجایی در بعضی از خیابان ها و کوچه ها، آسفالت ریزی نشده ولی قسمت اعظم شهر و شهرک ها آسفالت شد که این نیازی مهم برای شهروندان بود.
وی تصریح کرد: شهرداری هم در بعضی مکان ها که آسفالت احتیاج به ترمیم داشته است، وارد عمل شده و مشغول به ترمیم آسفالت است. در قسمت توسعه فضای سبز و احداث پارک های محله ای و منطقه ای شهرداری ماهشهر گام های اساسی برداشت و توانستیم فضای سبز را توسع بدهیم.
افزایش سرانه فضای سبز

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر افزود: سالهای گذشته فضای سبز برای هر نفر حدود دو متر بود که با توجه به تلاش مضاعفی که در این خصوص به عمل آمد سرانه فضای سبز به حدود هفت متر رسید و تلاش می کنیم که بیشتر از این بشود.
آلبوغبیش عنوان کرد: مشکل اساسی که در پیشرفت فضای سبز ماهشهر تاثیر گذاشته است، نداشتن آب و خاک مناسب است و ما برای آبیاری فضای سبز ناچار هستیم از اداره آب، آب شرب خریداری کنیم و از آن در بخش فضای سبز استفاده کنیم.
انتقال آب از رودخانه جراحی
وی ادامه داد: البته برای این مشکل تدابیری اندیشیده ایم و شهرداری ماهشهر با همکاری شرکت های پتروشیمی در حال انتقال آب از رودخانه جراحی به شهر ماهشهر است. پروژه انتقال آب رودخانه جراحی به ماهشهر حداکثر دو تا سه ماه دیگر به سر انجام می رسد و در بخش فضای سبز، شهر شاهد تحول بزرگی می شود.
آلبوغبیش تصریح کرد: در خصوص ایجاد فضای سبز، پارک های محله ای احداث کردیم و پارک ۶۸ هکتاری را با همکاری پتروشیمی خوارزمی در دست اجرا داریم. این پارک برای استفاده عموم و به خصوص مردم فاز دو، فاز پنج، شهرک طالقانی و شهرک شهید رجایی احداث می شود و پارکینگ های مختلفی برای توقف خودروها در نظر گرفته شده است که در سال ۹۱ به بهره برداری می رسد.
ادامه ساخت زمین چمن مصنوعی
رئیس شورای شهر بندر ماهشهر گفت:  در بخش ورزش، ۱۰ زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتبال در سطح شهر احداث کردیم که در حال حاضر در اختیار شهروندان است و از آنها استفاده می کنند. در حال حاضر نیز هفت زمین چمن مصنوعی در شهر ماهشهر، دو چمن زمین مصنوعی در شهرک طالقانی و یک زمین چمن مصنوعی در شهرک رجایی است.
وی افزود: در برنامه های بعدی برای احداث چمن مصنوعی قرار شد که ناحیه صنعتی را پوشش دهیم و چند زمین چمن مصنوعی در آن قسمت از شهر احداث کنیم.
رئیس شورای شهر بندر ماهشهر گفت: در مورد پروژه مرکز تفریحی خور که بیش از سه سال است  در دست اجرا است و یکی از مهمترین خواسته های مردم است، به شدت در حال پیگیری هستیم. قسمت هایی از این پروژه عظیم که در اختیار شهرداری است شامل بدنه سازی، کف سازی و حاشیه سازی تقریبا انجام شده است و به زودی به پایان می رسد.
تعلل پیمانکار برای آبرسانی به خور
آلبوغبیش اظهار داشت: موضوع آبرسانی به خور هم در حال پیگیری است که به زودی پیمانکار آن مشخص می شود و با احداث سد و انتقال آب به خور، در اوائل سال ۹۱ پروژه بزرگ خور به دریا متصل خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیش شورای شهر بندر ماهشهر افزود: در نظر داریم در این پروژه تفریحی، قسمت قایقرانی را هم فعال کنیم و در بخش مراکز تفریحی در منطقه گام بزرگی برداریم. البته قسمتی از ساخت و ساز خور مربوط به شهرداری نیست و در اختیار مسکن و شهر سازی است که مسکن و شهرسازی پروژه را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است که متاسفانه آن شرکت پیمانکار تاکنون نتوانسته کار چندانی روی خور انجام بدهد.

وی ادامه داد: موضوع پیمانکاری  را که مسکن و شهرسازی بر روی کار آورده است  به مسئولین مسکن و شهر سازی و استانداری منتقل کرده ایم تا آنها قرارداد منعقد شده با این پیمانکار را فسخ کنند. البته نظر ما بر فسخ قرارداد نیست، بلکه بر رفع مشکلات موجود است و تنها مشکلی که وجود دارد مشکل مدیریتی درون شرکت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *