خوزستان در زمینه سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را دارد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: خوزستان در در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی از سه سال گذشته در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در آیین افتتاح پارک آبی اهواز  اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی امروز مردم خوزستان ایجاد مراکز مهم تفریحی و رفاهی است.

وی گفت: این طرح‌ها برای استانی با شرایط اجتماعی و اقتصادی خوزستان بسیار ضروری است.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش جنگ تحمیلی در عقب‌ماندگی‌های فعلی این استان خاطرنشان کرد: خوزستان به واسطه جنگ تحمیلی بیش از دو دهه از استان‌های دیگر کشور عقب ماند.

حجازی تصریح کرد: استان‌های دیگر در حال توسعه و بازسازی خود بودند و اکنون خوزستان در دهه چهارم انقلاب، در حال انجام فعالیت‌هایی است که دیگر استان‌ها در دهه اول و دوم انقلاب انجام دادند و بنابراین باید انتظارات به حق مردم را سریع پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه خوزستان دومین استان جوان کشور است گفت: باید همه فضاهای تفریحی فراهم شود تا جوان خوزستانی در محیطی سالم ورزش و تفریح کرده و اوقات فراغت خود را سپری کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد مراکز تفریحی در سطح استان خوزستان بسیار ضروری است افزود: برای تفریح و نشاط جوانان در استان خوزستان باید فضاهایی بیشتر از این فراهم شود.

حجازی گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که شهرهای استان به واسطه شرایط دوران دفاع مقدس دارند، کاملا ملموس و انتظارات مردم در این زمینه نیز به حق است.

استاندار خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی مراکز تفریحی استان گفت: به شکل جدی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف به ویژه در زمینه امور تفریحی باید تسهیل شود.

وی با اشاره به نقش افزایش اماکن تفریحی برای جوانان اظهار داشت: ایجاد فضای نشاط و شادابی و فضایی برای جنب و جوش جوانانی که انرژی‌های متراکمی در خود دارند و باید در فضایی سالم این انرژی‌ها را تخلیه کنند، کار بسیار حائز اهمیتی است.

حجازی در ادامه به محدودیت منابع در شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود، پاک‌سازی و ساحل‌سازی در محدوده رودخانه کارون در شهرهای خرمشهر، اهواز، ساحل بهمنشیر، دزفول در حال پیگیری و انجام است.

استاندار خوزستان از افزایش حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت در سطح این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از سه سل گذشته خوزستان در زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی در سطح کشور رتبه نخست را دارا است که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در خوزستان کامل شده و زمینه برای حضور هر چه بهتر سرمایه‌گذاران  نیز به شکل جدی فراهم شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *