رونق اقتصاد کشور با حقوق و دستمزد عادلانه/ امیدوارم با تدبیر دولت، امید گم گشته به زندگی کارگران برگردد

غلامحسین حیدری، مشاور و نماینده مجمع عالی کارگران در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت: امیدوارم حقوق و دستمزد کارگران به گونه ای تعیین شود که بتوانند از پس هزینه‌های زندگی خود برآیند و این رقم نباید کمتر از رقم اعلامی تورم کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، غلامحسین حیدری، مشاور و نماینده مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تصمیم برخی افراد درباره ی حقوق و دستمزد کارگران گفت: وجود برخی افراد در شورای عالی کار که ناتوان از درک شرایط سخت زندگی کارگران هستند، باعث پایمال شدن حقوق این قشر می‌شوند.
مقاومت گروه کارفرمایی شورای عالی کار در برابر افزایش دستمزد عادلانه کارگران ضمن آسیب به معیشت کارگران، به رکود اقتصادی و در نتیجه ضرر به دیگر اصناف منجر میگردد.

حیدری با اشاره به مشکلات کارگران در تامین مایحتاج خود ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی کارگران، حداقل دستمزد کارگران در سال جدید نباید کمتر از ۵ میلیون تومان باشد. با تاکید بر اینکه باید افزایش حقوق‌ها به گونه‌ای باشد که حقوق کارگران علاوه بر خرید مواد غذایی مورد نیاز، توان تهیه پوشاک و سایر مایحتاج را داشته باشند و باعث منتفع شدن سایرصنوف گردند.

وی افزود: برخی افراد کرونا را دلیل رکود اقتصادی چند وقت اخیر می‌دانند که اینگونه نیست و پایین بودن دستمزدها و مستمری‌ها توان خرید قشر زحمتکش کارگر را بشدت پایین آورده به نحوی که دغدغه‌ی اکنون آنان فقط خرید مرغ و روغن است.

غلامحسین حیدری در پایان گفت: وجود خط فقر حدود ۱۰ میلیون تومانی در جامعه و عدم توجه شورای عالی کار به این موضوع به سود هیچ یک از احاد جامعه نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *