هشدار مدیریت بحران خوزستان در مورد حرکت توده گرد و خاک از سمت عربستان

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: یک توده گرد و خاک تشکیل شده در کشور عربستان اکنون در حال حرکت به سمت استان خوزستان است.

به گزارش خورنا براساس این هشدار از اوایل شب جمعه ۲۲ اسفند تا اوایل روز شنبه ۲۳ اسفند ۹۹ در برخی مناطق استان دید افقی کاهش و آلاینده های گرد و خاک افزایش خواهد یافت.

منطقه اثر این توده گرد و خاک در مناطق جنوب غربی، جنوبی و با شدت کمتر مناطق غربی و مرکزی استان پیش بینی شده است.

در این هشدارخودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان، گروه‌های حساس، رانندگان، ساکنان و شاغلان مناطق ذکر شده و بکارگیری تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی توصیه شده است.

در این هشدار سطح نارنجی مدیریت بحران از فرمانداران، اعضای ستاد استان و شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی خواسته شده تا ضمن حضور در محل فعالیت، نسبت به تداوم آماده باش، برقراری کشیک شبانه روزی، صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه ومورد نیاز اقدام کنند.

اتخاذ تمهیدات لازم و مدیریت سوخت مصرفی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی بمنظور کاهش آلاینده‌ها و استقرار مراکز درمانی سیار و اورژانس در مکان‌های پرتردد مناطق مذکور در صورت نیاز از دیگر موارد تاکید شده در این هشدار است.

همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت ترددهای شهری بویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مناطق ذکر شده، رصد و پایش مستمر میزان آلاینده ها از طریق محیط زیست، مدیریت محل های دفع پسماند بمنظور کاهش آلاینده‌ها نیز به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.