به مناسبت تاسیس بنیاد شهید مراسم غبار روبی و گلباران مزار شهدای شهرستان بندر ماهشهر انجام شد

به‌گزارش خورنا، این مراسم در سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا با حضور تعدادی از خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولین شهرستان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دو نوبت صبح و عصر روز پنج شنبه در گلزار شهدای باغ رضوان و شهرک‌رجایی شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر ماهشهر در این آئین ضمن درخواست از مسئولین و تاکید برای اهمیت و توجه به مشکلات جامعه ی مغزز ایثارگری اظهار کرد: اهمیت رسیدگی به امور خانواده های محترم شاهد و ایثارگر و علی الخصوص رسیدگی و توجه به مشکلات فرزندان عزیز شهداء، آنچنان مهم ضروری و اساسی بود
که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طی فرمان حکیمانه ای دستور تاسیس این نهاد را تاریخ ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ با هدف رسیدگی به امور خانواده های گرانقدر شهداء و جانباران صادر فرمودند.

وی افزود: از زمان تاسیس بنیاد شهید تا کنون ۴۲ سال می گذرد. این نهاد در راستای انجام وظیفه ی ذاتی خود خدمات و اقدامات قابل توجهی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی را برابر ضوابط و سیاست های تعیین شده برای جامعه ی هدف ارائه نموده است.

لازم به ذکر است از سال ۱۳۸۳ سالروز تاسیس بنیاد شهید بعنوان روز بزرگداشت شهداء نامگذاری شده است. در این روز کلیه دلسوزان نظام و شهداء برای تکریم مقام شامخ شهداء در گلزارهای شهداء سراسر کشور حضور پیدا کرده و نسبت به مقام شهدا ادای احترام می‌کنند.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی “زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست”، این اقدامات نیز قطره ی کوچکی است در مقابل عظمت شهداء و ایثارگران که حسب وظیفه از سوی مسئولین انجام می شود.

در این مراسم بهبهانی اسلامی نماینده امام جمعه بندرماهشهر و احمد گاموری مسئول امور ایثارگران در پتروشیمی، هر کدام ضمن تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهداء، پیرامون اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و توجه به موضوعات و مشکلات این عزیزان مطالب و تاکیداتی بیان کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم با غبار روبی و گل افشانی مزار شهداء با قرائت فاتحه ًضمن ادای احترام به روح بلند شهداء، بار دیگر با آرمان های امام راحل وشهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.