معاون فرماندار هندیجان : در مرحله دوم طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان هندیجان با جدیت بیشتر و نظارت دقیق تری با متخلفین برخورد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ جلسه ستاد اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی به ریاست بهنام خضعلی معاون فرماندار ، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان و با حضور اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

دکتر رئیسی بیان داشت: مرحله دوم طرح براساس تشدید عملکرد در تمام اقدامات و دستورالعملهای طرح برنامه ریزی شده است. به طوری که در نظارت بر اصناف در تعداد و گسترش محدوده بازرسیها و در رهگیری و و شناسایی افراد مشکوک و اطرافیان موارد مثبت با همکاری بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر ادارات افزایش تست گیری انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد: از مردم شریف شهرستان نیز تقاضا داریم مانند گذشته با خادمین خود در شبکه بهداشت و درمان، بسیج، هلال احمر، شهرداری و سایر ادارات همکاری نمایند و همچنین با رعایت دستورالعملهای مقابله با کرونا همراه و همپای ما در اجرای درست و کامل این طرح باشند.

وی ادامه داد: در راستای افزایش نمونه گیری ها، علاوه بر بیمارستان، مراکز سلامت و خانه های بهداشت، در پایانه مسافربری و اتحادیه های لنج داران و همچنین ادارات، پایگاههای انجام تست سریع کرونا راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه ناحیه هندیجان نیز در بخشی از صحبتهای خود اظهار داشت: در مرحله جدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تیم های بیشتری از داوطلبین و نیروهای بسیجی مشارکت خواهیم کرد.

مهندس خضعلی در آغاز صحبتهای خود ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا در شهرستان، برنامه ریزی و پشتیبانی بسیار خوبی در جهت پیشگیری از این ویروس با همت و تلاش مدیران شهرستان هندیجان صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد. مجموعه این اقدامات صورت گرفته در جهت سلامت شهروندان عزیز بوده که بتوانیم در روزهای پایانی سال شرایطی در شهرستان ایجاد کنیم که در ایام نوروز محدودیت های کمتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مبادی ورودی به شهرستان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و پلیس بشدت کنترل میشود. داوطلبینی از هلال احمر و بسیج به شبکه بهداشت معرفی شده اند تا با گرفتن آموزش های لازم بتوانیم در بالا بردن تست های روزانه به کارکنان بهداشت و درمان کمک شود.

خضلعی عنوان داشت: در اجرای مرحله دوم طرح حاج قاسم سلیمانی تلاش بر این است که فشار را بر مجموعه بهداشت کمتر کرد و از ظرفیت تمام دستگاههای دولتی با تمام امکانات لازم برای بهتر و کامل اجرا شدن طرح با هماهنگی و انسجام لازم استفاده شود. تهیه ماسک، گان(لباس ایزوله) نیروی انسانی و خودرو مهترین نیازمندی هایی میباشد که با هماهنگی لازم میباست در اختیار نیروهای فعال طرح قرار گیرد.

معاون فرماندار هندیجان بیان داشت: در جهت بهتر اجرا شدن طرح مقرر گردید روزهای دوشنبه هر هفته جلسه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور تمامی اعضاء در شهرستان برگزار گردد و آخرین اقدامات انجام شده، مورد بررسی قرار گیرد.

خصعلی گفت: حضور خیرین و انجمنهای مشارکت های مردمی باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در کنار این طرح، میتواند کمک بزرگ و حرکتی بسیار انسانی و تاثیر گذار در پیشبرد هرچه بهتر این طرح باشد.

وی ادامه داد: تمامی مراسمات عزا و شادی در سطح شهرستان میبایست با کمترین تعداد شرکت کننده و با هماهنگی ستاد قرارگاه کرونا و با نظارت کامل تیم های تعیین شده صورت گیرد. تیم های نظارتی و گشت های مشترک با جدیت بیشتر و نظارت دقیق تر نسبت به برخورد با متخلفین اقدام خواهند کرد.

معاون فرماندار در پایان عنوان کرد: از همه همشهریان عزیز، تمامی اصناف و کسبه تقاضا دارم ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را با ستاد قرارگاه کرونا شهرستان داشته باشند، تا انشاا… با همت و اراده شما عزیزان و اعتمادی که به مسئولین شهرستان خود دارید، بتوانیم با غلبه بر این ویروس خطرناک، لحظات شاد بودن در کنار هم را در نوروز ۱۴۰۰ در کنار هم داشته باشیم.